جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

آیا تاکنون در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مدیر شرکت خود بوده اید؟ بدون شک برای هر کارمندی مهم است که مورد توجه مدیر خود قرار گیرد، با این حال تنها انجام وظایف در این رابطه کافی نبوده و شما باید در تلاش برای ایجاد تمایز با سایرین باشید. اشتباه بزرگ تقریبا تمامی افراد در این رابطه این است که تصور می کنند باید کاری بزرگ و بسیار سخت را انجام دهند، با این حال جالب است بدانید که با برخی از اقدامات بسیار ساده نیز می توان در این زمینه کاملا موفق ظاهر شد. در همین راستا و در ادامه به بررسی شش مورد منتخب، خواهیم پرداخت.

1-در تلاش برای کمک به مدیر خود باشید

چگونه مدیر خود را راضی نگه داریم

شما باید از طریق روش های درست، در تلاش برای بیشتر نشان دادن خود باشید. از جمله این روش ها این است که مدیر شرکت را با این جمله که آیا راهی وجود دارد که بتوان کمک تان کنم، شگفت زده کنید. علت این امر به این خاطر است که هیچ مدیری توقع ندارد که کارمند شرکت به دنبال کمک به وی باشد. بدون شک این جمله شما وی را کاملا تحت تاثیر قرار خواهد داد، با این حال فراموش نکنید که همواره این احتمال وجود دارد که مدیران، وظایفی را به شما محول سازند. به همین خاطر قبل از مطرح کردن آن، باید اطمینان داشته باشید که از زمان کافی برای پرداختن به کار بیشتر، برخوردار هستید. اگرچه این وظایف جدید ممکن است بیش از حد کوچک و پیش پا افتاده باشد، با این حال تاثیر روانی بسیار خوبی را بر روی مدیریت داشته و شما را در گروه کارمندان مفید شرکت قرار خواهد داد. تحت این شرایط شایستگی شما برای انجام کارهای بزرگ تر و ارتقای شغلی در نظر مدیر شرکت، افزایشی چشمگیر را پیدا خواهد کرد. درواقع این امر بسیار خوب است که شما فردی تلاشگر و متعهد نسبت به شرکت محسوب می شوید.

مطلب مرتبط: افزایش خلاقیت در کار با سه اقدام ساده

2-انضباط کاری را جدی بگیرید

این امر که در ساعت ورود و خروج شرکت و انجام وظایف، دقیق باشید باعث خواهد شد تا مدیریت بتواند بر روی شما در هر شرایطی حساب کند. این امر در حالی است که یک کارمند بی نظم، ابدا مورد اعتماد نبوده و مدیران نیز وظایف مهم را به آنها محول نخواهند کرد. اگرچه این امر در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر برسد، با این حال توجه داشته باشید که نظم، یک عادت رفتاری بوده و تنها کافی است تا برای مدتی، خود را مقید به رعایت برخی از موارد کنید، بدون شک پس از مدتی تمامی این موارد به عادت شما تبدیل شده و دیگر فشاری را بر روی شما نخواهد داشت.

3-تمایل زیادی به یادگیری موارد جدید داشته باشید

هیچ تفاوتی ندارد که شما از چه جایگاهی در شرکت برخوردار هستید، بدون شک همواره زمینه های رشد وجود خواهد داشت، با این حال باید برنامه ریزی ای برای مطالعه مداوم و یادگیری مهارت های جدید را داشته باشید. دراین رابطه بدون شک این امر که تمایل خود به انجام کارهای جدید و یادگیری بیشتر را به اطلاع مدیر شرکت برسانید باعث خواهد شد تا آنها نیز در تلاش برای رسیدن شما به این خواسته باشند. علت این امر به این خاطر است که افزایش سطح شما، به معنای قدرتمندتر شدن تیم شرکت خواهد بود. به همین خاطر تنها کافی است که تمایل کافی برای پیشرفت را داشته باشید.

در این رابطه فراموش نکنید که امروزه روش های یادگیری بسیار متنوع شده و حتی می توان از دوره های آموزشی آنلاین نیز استفاده کرد. به همین خاطر شما می توانید از زمان استراحت و یا حتی ناهار، برای پرداختن به چنین اقدامات سودمندی، استفاده کنید. بدون شک مدیران نیز به علت تجربه ای که دارند، می توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند. به همین خاطر از صحبت کردن مداوم با آنها خودداری نکرده و با این اقدام در تلاش برای بهبود ارتباط خود با آنها باشید.

در این رابطه فراموش نکنید که امروزه، بسیاری از افراد از سوال کردن خصوصا در حضور مدیر شرکت واهمه دارند، با این حال شما باید تمای این تصورات غلط را کنار گذاشته و در صورت نیاز سوالات خود را مطرح کنید. این امر بدون شک بیانگر اعتماد به نفس و تمایل به یادگیری بیشتر خواهد بود که از نظر مدیر شرکت پنهان نخواهد ماند.

4-همواره در دسترس باشید

این امر که مدیریت بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن به شما دسترسی پیدا کند، بدون شک اقدامی تاثیرگذار خواهد بود، با این حال نباید تنها منتظر تماسی باشید. درواقع با برخی از اقدامات نیز می توان این موضوع را به خوبی به اثبات رساند. برای مثال می-توانید نخستین فردی باشید که به پیام ها و یا ایمیل های گسترده مدیریت پاسخ می-دهید. این اقدام اگرچه ساده به نظر می رسد، با این حال نتایج آمارها و تحقیقات حاکی از آن است که کاملا تاثیرگذار محسوب می شود. این امر در حالی است که بسیاری از کارمندان، تصور می کنند که نباید به این چنین پیام هایی پاسخ دهند، با این حال این امر درست به مانند آن خواهد بود که شما هیچ واکنشی را نسبت به صحبت های یک فرد از خود نشان ندهید. تحت این شرایط ممکن است تصور شود که شما پیام را مورد مطالعه قرار نداده و یا اهمیتی برای آن قائل نیستید.

مطلب مرتبط: افزایش خلاقیت با 13 اقدام ساده

5-کار تیمی را در اولویت اول خود قرار داده و کاملا حرفه ای رفتار کنید

بدون شک هر مدیری در تلاش است تا تیمی متحد و هماهنگ را ایجاد کند. تحت این شرایط بدون شک رفتارهای انفرادی کارمندان، مورد رضایت مدیر شرکت نخواهد بود. این امر در حالی است که برخی از افراد تصور می کنند که به علت توانایی های بیشتر خود، بهتر است تا به صورت تکی بسیاری از اقدامات را انجام دهند، با این حال برای مدیر شرکت، کار تیمی از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است. به همین خاطر نباید اقدامی خلاف خواسته مدیر شرکت را انجام دهید. همچنین مدیران از این امر که مجبور به پیگیری اقدامات کارمندان خود باشند، تنفر داشته و توقع دارند که افراد خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. درواقع هیچ چیز بدتر از وجود کارمندی نیست که همه چیز باید به او توضیح داده شود. برای مثال اگر تعیین شده است که شما همواره باید مدیریت را برای شرکت در یک جلسه همراهی کنید، دیگر نباید در این زمینه حتی یک دقیقه تاخیر داشته باشید. این امر به سادگی از طریق یک تقویم هوشمند، قابل اجرا بوده و نباید خود را درگیر برنامه ریزی و نوشتن موارد کنید. درواقع امروزه تکنولوژی باعث شده است تا انجام بسیاری از کارها بسیار ساده شود. به همین خاطر عدم استفاده درست از آنها، اقدامی هوشمندانه نخواهد بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی