جزئیات مقاله

فرصت امروز- امیر آل علی

برخی از موفق ترین کارآفرینان در این رابطه پاسخ می دهندجمله ای بسیار مشهور وجود دارد که می گوید انعطافپذیری از اهمیت بالاتری نسبت به هوش و استعداد قرار دارد. درواقع با نگاهی واقعبینانه متوجه این امر خواهیم شد که قهرمانان اصلی، ابدا باهوش ترین و بااستعدادترین افراد نبودهاند، با این حال قدرت انعطاف بالای آنها باعث شده است تا در هر شرایط بتوانند به مسیر خود ادامه دهند. این امر در حالی است که در تاریخ موارد متعددی از استعدادهای واقعی وجود دارد که به علت عدم وجود این مهارت، به جایگاهی دست پیدا نکرده و سریعا از یادها رفته اند. درواقع این ویژگی باعث می شود که عملا هیچ چیز نتواند مانعی در برابر شما باشد، با این حال سوالی که مطرح است این است که چگونه می توان به این سطح دست پیدا کرد. در این رابطه اگرچه می توان راهکارهای مختلفی را ارائه کرد، با این حال نگاه به اتفاقات و راهکارهای افرادی که درگیر این مسئله بوده اند، بهترین راه حل موجود است. در همین راستا مصاحبه ای را با چند کارآفرین که موفق به مدیریت شرایط سختی شده اند، انجام داده ایم که در ادامه به بررسی پنج مورد منتخب آن خواهیم پرداخت.

1-فرانسیس جین، موسس برند Terawatt

چگونه سخت ترین شرایط را سپری کردیم

مهم ترین دلیلی که باعث می شود تا افراد نتوانند به موفقیت دست پیدا کنند، ترس آنها است، با این حال شما تنها باید از تلاش نکردن خود واهمه داشته باشید. درواقع بسیار بهتر است که به مانند یک گلادیاتور بمیرید تا از ترس در ظاهر زندگی کنید. با این حال تبدیل شدن به فردی شجاع امری یک شبه نبوده و در این رابطه ضروری است تا تمرینهایی را داشته باشید. برای مثال من وقتی فهمیدم که ترس های زیادی دارم به توصیه یکی از دوستان خود همه مواردی که باعث ترس من میشد را یادداشت کرده و هر روز با یکی از آنها مواجه می شدم. این رویارویی تا زمانی ادامه داشت که ترس به صورت کامل از بین رفته باشد. این امر در نهایت باعث شد تا من حتی در زمانی که شرکت در مرز ورشکستگی قرار داشت هم آرامش خود را حفظ کرده و با اتخاذ تصمیمات درست، شرایط را بهبود بخشم.

مطلب مرتبط: چگونه با شرایط سخت زندگی شخصی و کاری کنار بیاییم

به همین خاطر توصیه من به همه افراد این است که خود را به فردی شجاع تبدیل کنید. این امر باعث خواهد شد تا جسارت رویارویی با شرایط سخت را پیدا کرده و بتوانید بهترین عملکرد ممکن را از خود داشته باشید. برای تقویت روحیه و کسب آرامش بیشتر، ورزش مداوم و انجام کارهای هنری دو گزینه ایده آل محسوب می شود. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بیش از 90درصد از نگرانی ها هرگز اتفاق نخواهد افتاد، با این حال اگر ترس شما را فرا گیرد همه چیز متفاوت رقم خواهد خورد.

2-کریک سیمپسون، موسس برند Wave

من برای حفظ شرکت خود از بحران و شرایط سخت به پیشگیری اعتقاد زیادی دارم. به عقیده من انجام برخی از اقدامات می تواند باعث شود که از بسیاری از شرایط سخت دور بمانیم. درواقع هنر واقعی این است که برند خود را از تهدید دور نگه داریم. در این رابطه ایجاد تیمی قدرتمند، ایجاد انگیزه بالا، دقت عمل و پیشبینی رازهای من محسوب میشود که باعث شده است تا در مقایسه با سایر رقبای خود، تا به امروز بدون مشکلی جدی به کار خود ادامه داده و شرکت را ایمن نگه دارم.

3-پترا کلبر، نویسنده و سخنران حوزه کارآفرینی و مدیریت

من با بسیاری از کارآفرین ها صحبت کرده ام و یک نکته بسیار مهم توجه من را جلب کرده است. شخصیت انعطافپذیر اصلی ترین نیاز هر مدیری محسوب می شود. این موضوع باعث خواهد شد تا هر شرایطی برای افراد یک فرصت باشد. این امر در حالی است که سایرین یک تهدید را سدی در برابر خود می بینند. در این رابطه به هر میزان که تلاش کرده باشید تا با شرایط جدید خود را وقف دهید، در این زمینه با مهارت تر خواهید بود. در نهایت فراموش نکنید که شما باید به عنوان مدیر یک شرکت، قادر باشید تا ضمن حفظ خونسردی خود، از ایجاد ترس در دل افراد تیم خود نیز جلوگیری کنید.

4-خولیان سانچز، موسس برند Deere

نباید شکست را به یک غول برای خود تبدیل کنید. درواقع حتی بهترین ها نیز شکست می خورند. این امر بسیار طبیعی بوده و لازم است تا آن را یک مرحله کاملا طبیعی دانسته و در تلاش باشید تا یک شکست تکراری را مرتکب نشوید. با درس گرفتن از این اتفاقات، شما آمادگی لازم برای درگیر نشدن با شکست های بزرگ تر را پیدا خواهید کرد. به همین خاطر من همواره شکست های کوچک را یک نعمت می دانم که باعث می شود تا هوشیاری لازم را پیدا کرده و درگیر مشکلی بزرگتر نشوم. در نهایت این امر که برای خود یک تیم پشتیبان داشته باشید، کمک خواهد کرد تا سریعا از شرایط سخت خود خارج شده و به حالت عادی بازگردید. به همین خاطر آماده بودن و برنامه داشتن برای شرایط سخت، یک راهکار کاملا حیاتی محسوب می شود.

مطلب مرتبط:چگونه می توان شرایط سخت زندگی را بهتر اداره کرد

5-مایکل درامر، موسس برند Lonely

از تصمیمات احساسی فاصله بگیرید. این موضوع باعث خواهد شد تا تصمیماتی تاثیرگذار داشته باشید. همچنین ضروری است تا این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هر موقعیتی گذرا بوده و تنها کافی است تا خود را سرگرم اقدامات لازم کنید، پس از مدتی شاهد این امر خواهید بود که همه چیز تغییر کرده است. در نهایت این نکته را فراموش نکنید که شما قادر به کنترل بسیاری از چیزها نخواهید بود. به همین خاطر بیش از حد نیز نباید به خود سخت گرفت.

 

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی