اخبار

مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: این شرکت برای کشت پاییزه در سال زراعی جدید، تا پایان آبان ماه باید ۹۰۰ هزار تن نهاده کشاورزی را برای کشاورزان تامین کند.

جناب آقای مهندس حمید رسولی افزود: بر اساس وظایف قانونی که به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران محول شده و طبق برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، امسال باید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده از محل تولید داخلی و همچنین  از بازارهای خارجی تامین شود که بخش زیادی از این برنامه محقق شده است.

ایشان در این مصاحبه تصریح کرد: برای کشت پاییزه و سال زراعی جدید نیز تامین ۹۰۰ هزار تن نهاده کشاورزی در دستور کار قرار دارد که  از شهریور تا پایان آبان ماه باید توسط کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی به کشاورزان تحویل داده شود.

جناب آقای مهندس رسولی ادامه داد: برای تامین و تدارک ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده کشاورزی شرکت خدمات حمایتی بیش از ۱۰ مناقصه داخلی و بین المللی برگزار و در پی آن با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کود شامل تولیدکنندگان داخلی و خارجی قرارداد منعقد کرده است.

مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی افزود: در حال حاضر برای کشت پاییزه ۳ محموله کود شامل سولفات پتاس و سوپر فسفات تریپل در بندرهای خارجی آماده بارگیری هستند؛ ۶۰۰ هزار تن کود نیز از محل ۹۰۰ هزار تن کشت پاییزه از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است که بخش اعظم آن از شرکت‌های پتروشیمی داخلی تامین می‌شود.

جناب آقای مهندس حمید رسولی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های مناسب کارخانه‌های داخلی در تولید کود شیمیایی، گفت: کارخانه‌های داخلی دارای توانمندی‌های زیادی در زمینه تولید انواع کودهای کشاورزی هستند اما در برخی موارد کمبودهایی هم داریم.

وی افزود: برای نمونه در تولید کود ازته تمامی نیازهای کشور از تولید داخل تامین می شود اما در تولید کود سوپر فسفات تریپل ظرفیت تولید محدود  است؛ همچنین در تولید کود سولفات پتاس نیز کمتر از۳۰ درصد از نیاز کشاورزان در داخل تولید می‌شود.

ایشان گفت:در مجموع برای ۹۰۰ هزار تن کود مورد نیاز کشت پاییزه امسال تنها ۳۰ درصد وارداتی و ۷۰ درصد دیگر از تولیدات داخل خریداری، تامین و تدارک شده است.

مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص انتقادها مبنی بر کیفیت کودهای داخلی، تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران نه تنها بر فرایند تولید، حمل و توزیع کودهای خریداری شده از محل  تولیدات  داخلی اعمال نظارت می‌کند بلکه کودهای وارداتی را نیز در فرایند نظارتی بسیار دقیق و نظام یافته‌ای از کشورهای مبدا تا وصول و تخلیه آن در مقصد دنبال می‌کند.

جناب آقای مهندس رسولی نظام کنترل کیفی مستقر در شرکت خدمات حمایتی را یکی از سازمان یافته‌ترین نظام‌های کنترلی در ایران دانست و افزود: در این نظام کنترل کیفی، هر گونه انحراف از استاندارد و مغایرتی بی درنگ به مسئولان مربوط، منعکس می‌شود. این نظام کنترلی همانگونه که اشاره شد تمامی مراحل تولید، توزیع، حمل و مصرف را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش کودهای داخلی نیز نظارت‌ها به صورت مستمر و دایم انجام می‌شود. رسولی گفت: موسسه خاک و آب هم به صورت رندومی تمامی انواع مواد کودی را نمونه برداری و آزمایش می‌کند. به این ترتیب تمامی کودهایی که در شبکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران تامین و توزیع می‌شوند، با حاکمیت طرح جامع کنترل کیفی، به صورت مستمر ممیزی و نظارت می‌شوند.

مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: خط قرمز ما در این شرکت کیفیت است و چنانچه در سایر موضوعات انعطافی نشان دهیم در خصوص کیفیت کودهای توزیع شده بسیار دقیق و بدون انعطاف عمل می‌کنیم.

لینکهای مرتبط:

تا پایان آبان ماه ۹۰۰ هزار تن نهاده به کشاورزان تحویل می‌شود (خبرگزاری مهر)

- امسال باید 2 میلیون و 300 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی تأمین شود (روزنامه عصر اقتصاد)

نظام کنترل کیفی مستقر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از سازمان یافته ترین نظام های کنترلی در ایران (باشگاه خبرنگاران جوان)

-900 هزار تن نهاده با کیفیت تا پایان آبان ماه به کشاورزان تحویل می شود ( وب سایت وزارت جهاد کشاورزی )

-توزیع 900 هزار تن نهاده کشاورزی ( خبرگزاری آریا)

-900 هزار تن نهاده با کیفیت تا پایان آبان ماه به کشاورزان تحویل می شود ( وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران -GTC1)