اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، 

نشست بررسی جذب سهمیه کودی  با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، معاون فنی ، مسئول زراعت و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه 26 شهریورماه برگزار شد.

علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با ارائه گزارش مصرف کود این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته ، آمادگی شرکت را جهت تأمین و توزیع کودها اعلام کرد و از کارگزاران خواست تا سهمیه خود را هرچه سریعتر جذب و به ماههای پایانی سال واگذار نکنند و از آنان خواست تا نظارت و کنترل دقیقی بر روی توزیع کودها به کشاورزان داشته باشند. و کود را بر اساس لیست توزیع به کشاورزان عرضه کنند تا کود به دست مصرف کننده واقعی برسد .

عظیم حسین زاده مسئول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با توجه به اینکه افراد سودجویی با آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اقدام به توزیع کودهای تقلبی می کنند، از کارگزاران خواست پایش و نظارت بیشتری داشته تا از عرضه کودهای تقلبی و خارج از شبکه کارگزاری جلوگیری شود  وی با تأکید بر شماره ثبت کودی افزود: کودهای غیر تکلیفی که عرضه می شود حتما باید دارای شماره ثبت کودی مورد تایید موسسه تحقیقات خاک و آب باشد و در غیر اینصورت غیرمجاز محسوب شده و امحا می شود.

امیر ملکی کارشناس کود و بذر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با اشاره به کودهای یارانه دار گفت: کارگزاران باید اطلاعات و مشخصات کامل بهره برداران این نوع کودها را در فرمهای توزیعی که شرکت در اختیار آنها قرارداده وارد کنند تا مشخص شود که کودها به دست مصرف کنندگان واقعی رسیده و لیست توزیع کارگزاران باید با لیست توزیع شرکت مطابقت داشته باشد.

وی درخصوص کودهای غیرتکلیفی که کودهای تکمیل کننده سبد کودی شرکت می باشد افزود: کارگزاران می توانند کودهای غیرتکلیفی را از شرکتهای تولید کننده کودهای شیمایی طرف تفاهم نامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه و به کشاورزان عرضه کنند.

مهندس عرب معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با اعلام همکاری خود در جذب سهمیه کودی این شهرستان گفت: موجودی کود در کارگزاریها می تواند کمک بیشتری بر جذب آن کند و با پشتیبانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از کارگزاران این شهرستان می توانیم کودهای کشاورزی را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهیم .

در ادامه کارگزاران حاضر  در جلسه با بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله مشکل نقدینگی در جذب کود و ذخیره سازی کود در انبار کارگزارن شهرستان پرداختند .

 


اخبار برگزیده