اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، 

جلسه ای به منظور  هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت تأمین به موقع کودهای مورد نیاز شهرستان رباط کریم با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، کارشناسان جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم 30 شهریورماه برگزار شد .

 علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان رباط کریم در سال جاری تاکنون 43 درصد از سهمیه ابلاغی خود را جذب کرده مطالبی را در رابطه با سرعت در جذب سهمیه کودی ، افزایش میزان خرید و ذخیره سازی ، توزیع براساس لیست مدیریت شهرستان مطرح کرد و از کارگزاران خواست تا برای بهبود تغذیه گیاهی میزان مصرف را در سطح شهرستان ارتقاء دهند و براساس نیاز کشاورزان کود توزیع نمایند. و به جهت تامین به موقع کود با دریافت کودهای فله همکاری لازم را به عمل آورند.

عظیم حسین زاده مسئول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران در بحث نظارت و پایش و رصد کودهای کشاورزی گفت: کمیته ای در سطح شهرستان به جهت نظارت و پایش کودی تشکیل شده تا با نظارت دقیق تر از عرضه کودهای تقلبی و خارج از شبکه کارگزاری جلوگیری شود و از کارگزاران و مدیریت جهاد کشاورزی خواست بحث نظارت ، پایش و رصد را در سطح شهرستان جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه فروش کود تقلبی توسط شرکت های تولید کننده و فروشگاههای عرضه نهاده های کشاورزی گزارش دهند تا برخورد لازم به عمل آید . وی با اشاره به کودهای غیرتکلیفی افزود: این کودها حتما باید دارای شماره ثبت کودی مورد تأئید موسسه تحقیقات آب و خاک باشند و در غیر اینصورت غیرمجاز محسوب و در صورت مشاهده امحاء می شوند.

امیر ملکی کارشناس کود استان تهران با تأکید بر نظارت و کنترل مواد کودی گفت : کودهای تکلیفی باید قبل از توزیع از لحاظ کیفیت به تأیید موسسه تحقیقات آب و خاک برسد و سپس بین کشاورزان توزیع شود. وی از کارگزاران خواست تا اطلاعات و مشخصات کامل بهره برداران این نوع کودها را در فرمهای توزیعی که شرکت در اختیار آنها قرارداده وارد کنند تا مشخص شود که کودها به دست مصرف کنندگان واقعی رسیده و لیست توزیع کارگزاران باید با لیست توزیع شرکت مطابقت داشته باشد.

قاسمی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم این جلسات را برای بررسی مسائل و مشکلات کارگزارن موثر دانست و با بیان این مطلب که خوشبختانه تاکنون مشکلی در رابطه با توزیع کود در سطح شهرستان نداشتیم، افزود : کارگزاران این شهرستان اگر سهمیه خود را به موقع جذب کنند در فصل زراعی کودهای کشاورزی مورد نیاز کشاورزان به موقع تأمین می شود.

کارگزاران حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات و مشکلات خود از جمله : فروش کود به صورت اعتباری، وصل شدن سیستم حمل و نقل به شبکه اینترنتی و سیستم رهگیری حمل و نقل کالا پرداختند تا کارگزاران موقعیت مکانی محموله خود را به صوت لحظه ای و تصویری داشته باشند.


اخبار برگزیده