اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران به منظور بررسی وضعیت کودی و میزان جذب سهمیه کودی ابلاغی شهرستان پاکدشت جلسه ای با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، 

مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی پاکدشت و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت 31شهریور ماه برگزار شد .

علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با اشاره به عملکرد این شهرستان که در سال جاری 33درصد جذب سهمیه کودی داشته، گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و در راستای رسیدن به اهداف شرکت که حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان است؛ با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم  تمام تلاش خود را جهت تأمین کود انجام می دهیم و کود مورد نیاز کشاورزان را به موقع تأمین می کنیم و امیدواریم عملکرد بهتری را در جذب سهمیه کودی نسبت به سال گذشته داشته باشیم. وی درخصوص کودهای فله از کارگزاران خواست برای تامین به موقع کود نسبت به دریافت کودهای فله آمادگی داشته و همکاری لازم را به عمل آورند. و از کارگزاران خواست تقاضای خود را جهت دریافت سهمیه کودی به شرکت اعلام کنند تا جذب کل سهمیه به موقع در این شهرستان تحقق یابد و کشاورزان با کمبود کود مواجه نشوند .

عظیم حسین زاده مسئول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران در بحث نظارت و پایش و رصد کودهای کشاورزی گفت: کمیته ای در سطح شهرستان به جهت نظارت و پایش کودی تشکیل شده تا با نظارت دقیق تر از عرضه کودهای تقلبی و خارج از شبکه کارگزاری جلوگیری شود و از کارگزاران و مدیریت جهاد کشاورزی خواست تا در زمینه نظارت ، پایش و رصد کود همکاری لازم را به عمل آورند. وی با اشاره به کودهای غیرتکلیفی افزود: این کودها حتما باید دارای شماره ثبت کودی مورد تأئید موسسه تحقیقات آب و خاک باشند و در غیر اینصورت غیرمجاز محسوب و در صورت مشاهده امحاء می شوند.

امیر ملکی کارشناس کود استان تهران با تأکید بر نظارت و کنترل مواد کودی گفت: کودهای تکلیفی و غیر تکلیفی که تکمیل کننده سبد کودی شرکت می باشد باید قبل از توزیع از لحاظ کیفیت به تأیید موسسه تحقیقات آب و خاک برسد و سپس بین کشاورزان توزیع شود. وی از کارگزاران خواست تا اطلاعات و مشخصات کامل بهره برداران این نوع کودها را در فرمهای توزیعی که شرکت در اختیار آنها قرارداده وارد کنند تا مشخص شود که کودها به دست مصرف کنندگان واقعی رسیده و لیست توزیع کارگزاران باید با لیست توزیع شرکت مطابقت داشته باشد.

ابتدای جلسه مهندس امیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت هدف از برگزاری این جلسات را بررسی موانع و مشکلات کارگزاران دانست و با اشاره به مشکلات پیش آمده درسطح کشور و اهمیت موضوع توزیع به موقع نهاده های کشاورزی گفت : امیدواریم با یک برنامه ریزی جامع و دقیق بتوانیم کود مورد نیاز شهرستان را به موقع تأمین کنیم تا پاسخگوی نیاز کشاورزان در طول سال باشیم .

در ادامه کارگزاران حاضر در جلسه به مشکلات و نارسائیها از جمله: پرداخت پسکرایه، محدودیت مالی، طولانی بودن مدت زمان خرید تا حمل کود به کارگزاری و اعلام زمان حمل کود به کارگزاران در حوزه شهرستان پاکدشت اشاره نمودندکه همراه با توضیحات لازم از سوی مدیران حاضر در جلسه بود .


اخبار برگزیده