اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، 

جلسه ای به منظور بررسی وضعیت کودی و جذب سهمیه کودی با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی وکارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات روز یکشنبه 7مهرماه برگزار شد. .

 علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران مطالبی را در رابطه با سرعت در جذب سهمیه کودی ، افزایش میزان خرید و ذخیره سازی ، توزیع براساس لیست مدیریت شهرستان مطرح کرد. وی همچنین  نقش کودهای پایه ( پتاسه و فسفاته ) در تغذیه گیاهی را مهم دانست و از کارگزاران خواست برای بهبود تغذیه گیاهی میزان مصرف این نوع کودها را در سطح شهرستان ارتقاء دهند و براساس نیاز کشاورزان کود توزیع نمایند.

عظیم حسین زاده مسئول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران در بحث نظارت و پایش و رصد کودهای کشاورزی گفت: کارگزاران بحث نظارت ، پایش و رصد کودی را در سطح شهرستان جدی بگیرند تا با نظارت دقیق تر از عرضه کودهای تقلبی و خارج از شبکه کارگزاری جلوگیری شود و از و در صورت مشاهده هرگونه فروش کود تقلبی توسط شرکت های تولید کننده و فروشگاههای عرضه نهاده های کشاورزی گزارش دهند تا برخورد لازم به عمل آید . وی در رابطه با کودهای یارانه دار و کودهای غیرتکلیفی افزود: قیمت کودها و شماره ثبت کودی مورد تأئید موسسه تحقیقات آب و خاک حتما باید بر روی کیسه های کود درج شود، در غیر اینصورت غیرمجاز محسوب و در صورت مشاهده امحاء می شوند.

امیر ملکی کارشناس کود استان تهران با تأکید بر نظارت و کنترل مواد کودی گفت : کودهای تکلیفی و غیر تکلیفی باید قبل از توزیع از لحاظ کیفیت به تأیید موسسه تحقیقات آب و خاک برسد و سپس بین کشاورزان توزیع شود. وی از کارگزاران خواست تا اطلاعات و مشخصات کامل بهره برداران کودها را در فرمهای توزیعی که شرکت در اختیار آنها قرارداده وارد کنند تا مشخص شود که کودها به دست مصرف کنندگان واقعی رسیده و لیست توزیع کارگزاران باید با لیست توزیع شرکت مطابقت داشته باشد.

هومن قدس معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات ضمن تشکر از زحمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران و عاملین توزیع نهاده های کشاورزی ، با اشاره به اینکه این منطقه همه محصولات باغی و در حوزه آبریز بودن و پایش آب شرب استان تهران می باشد گفت: کودهای شیمیایی در این منطقه کمتر از کودهای بیولوژیک مصرف می شود و با توجه به اهمیت تغذیه گیاهی و مصرف بهینه کود در محصولات باغی از کارگزاران خواست توصیه های کودی به کشاورزان داده شود. و در ادامه افزود: عاملین شهرستانی باید هماهنگی لازم را  نسبت به تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی در سطح شهرستان را داشته باشند تا نهاده ها به موقع به دست بهره برداران واقعی برسد.

در ادامه کارگزاران حاضر در جلسه به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله برگزاری  طرح الگویی تغذیه گیاهی در این شهرستان  پرداختند .


اخبار برگزیده