اخبار

وزیر نیرو شرایط منابع آب و خاک کشور را در وضعیت نامساعد، دانست و گفت: هنوز به نقطه بی بازگشت نرسیده ایم و وزارت نیرو و کشاورزی مسئولیت وظایف مشترکی برای صیانت از این منابع دارند.

وزیر نیرو:

شرایط منابع آب و خاک کشور مساعد نیست/ مسئولیت مشترک وزارت نیرو و کشاورزی، صیانت از منابع آب و خاک

وزیر نیرو شرایط منابع آب و خاک کشور را در وضعیت نامساعد، دانست و گفت: هنوز به نقطه بی بازگشت نرسیده ایم و وزارت نیرو و کشاورزی مسئولیت وظایف مشترکی برای صیانت از این منابع دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، رضا اردکانیان، در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز، اظهار کرد: مسئولیت مشترک پذیرفتن با (وزارت جهاد کشاورزی) یعنی با هم برای شناخت مساله تامین و هزینه منافع کار کنیم. ما باهم باید هزینه‌های اصلاح را تامین کنیم.

 

اردکانیان افزود: تصمیم‌گیری درست بر مبنای داده‌های غیردقیق صرفا کدخدامنشی و لابی‌گری و بی‌ثمر است. داده‌های شفاف را باید به اشتراک بگذاریم. داده‌های مبهم منبع مناقشه و بسیار بد است که ما هنوز نمی‌دانیم منابع آب چه کمیت و کیفیتی دارد.

 

وزیر نیرو با اشاره به همکاری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ما باید باهم وارد گفت‌وگو شویم و در مورد همه موارد آب با هم گفت‌وگو کنیم. خانه کشاورز از این لحاظ ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود و ما درپی بهبود شرایط آب و خاک هستیم.

وی مصرف بیش از ۹۰ درصد منابع آب شیرین کشور را به کشاورزان نسبت داد و خطاب به کشاورزان حاضر در کنگره پنجم خانه کشاورز، گفت: شما بخش قابل توجهی از حل مساله هستید.

اردکانیان تصریح کرد: هر کس به دنبال توجیه و ساده کردن این مساله باشد در مسیر صحیحی گام برنمی‌دارد. راهکارهای حل مساله قبل از آنکه صرفا فناورانه و حاوی منابع مالی بیشتر باشد باید به دنبال تغییر استفاده از منابع آب باشد.

 

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد با رویکردهای جدید و با درکی صحیح و غیرهیجانی، کاستی‌ها دیده شود و افزود: باید با آگاهی نسبت به وضعیت خطرناکی که با حفظ وضعیت موجود در انتظار مااست، کشاورزی پایدارتر و زندگی بانشاط‌تری را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.

.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)

اخبار برگزیده