اخبار

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سیستم های سنتی کنونی اقتصادی را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان، آینده اقتصاد ایران را رقم خواهند زد و سیستم های سنتی که هنوز مقاومت نشان می دهند، حذف خواهند شد.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری:

شرکت های دانش بنیان، آینده اقتصاد ایران را رقم می زنند/ اقتصاد دانش بنیان نیازمند استانداردهای جدید

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سیستم های سنتی کنونی اقتصادی را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان، آینده اقتصاد ایران را رقم خواهند زد و سیستم های سنتی که هنوز مقاومت نشان می دهند، حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)،سورنا ستاری در آیین روز ملی کیفیت که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: بخش های خصوصی و دولتی که همچنان به روش سنتی کار می کنند، هرچند هم مقاومت کنند نمی توانند مقابل جوانان دانش بنیان مقاومت کنند و این سیستم های سنتی بزودی از بین می روند و محکوم به شکست هستند.

 

معاون رییس جمهوری، نیاز کنونی اقتصاد کشور را وام و تسهیلات ندانست و افزود: کشور امروز نیازمند زیست بوم است و وام و تسهیلات دیگر پاسخگوی این نیازها نیست. شرکت هایی موفق هستند که بتوانند روی جوانان و ایده های آنان سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: استارتاپ هایی که امروز در حوزه آموزش وارد شده اند، اتفاقات جدیدی را در جهان رقم زده اند و با اطمینان می توان گفت بسیاری از سیستم های سنتی تولید، توزیع، مال ها با در اختیار گرفتن تولیدات و محصولات با هزینه های کمتر و در دسترس تر استارت آپ ها از بین می روند و در این زمینه ها نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

ستاری با اشاره به کم ارزش بودن مدرک آکادمیک در زمینه کسب و کارهای دانش بنیان، افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که یک نوجوان در مقطع راهنمایی تحصیل می کند اما در یک شرکت برزگ استارت آپی کدنویسی انجام میدهد و درآمد چندصد دلاری در ماه دارد.

وی افزود: امروزه شرکت هایی بدون حتی یک مترمربع فضای فیزیکی اما با ارزش چند میلیارد دلاری سر برآورده اند و بطور نمونه ارزش شرکت واتس آپ ۴۸ میلیارد دلار اعلام می شود؛ حال فکر کنید که ما برای دستیابی به این ارزش مالی باید چقدر در کشور نفت بفروشیم؟

معاون علمی فناوری رییس جمهوری با اشاره به شهرها، آنها را بستر آموزش نامید و گفت: شهرهایی که افراد هر روز در آن مطلبی جدید یاد می گیرند، بستر آموزش هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در کشور ارایه شاهد آمار، ارقام و تحلیل های غلطی از سوی منابعی مانند صندق بین المللی پول هستیم بدون اینکه این گزارش ها وجود خارجی و فیزیکی داشته باشند. این مراکز مشکل اصلی آموزش کشور را مهاجرت اعلام می کنند در حالی که درست نیست.

ستاری اظهار کرد: در چند سال گذشته به مدلی رسیدیم که چگونه بتوانیم آموزش را به اقتصاد تبدیل کنیم و ثمره آن جوان هایی هستند که استارتاپ های خود را ایجاد و راه اندازی کرده اند.

وی پایه و اساس اقتصاد دانش بنیان را فکر و ذهن مدیران آن برشمرد و افزود: سرمایه این افراد نه در جیبشان است و نه در مقدار پول شان بلکه پایه و اساس اقتصاد نوین و جدید، فکر و ذهن فرزندان خودمان هستند که منشا تحولات بنیادین در آینده کشور خواهند شد. بنابراین کا باید خود را با این تحولات هماهنگ کنیم و بدانیم راهی جز این نداریم.

.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)

اخبار برگزیده