اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت  خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

گردهمایی سالیانه کشت محصولات پاییزه استان با هدف تبیین سیاستها و برنامه های اجرایی وزارت وسازمان جهادکشاورزی استان ۱۶ مهرماه با حضور مهندس کشاورز معاون وزیر در امور زراعت، دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ، مجریان وزارت جهادکشاورزی، معاونان، مدیران و کارشناسان و کشاورزان در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی طاهای گرگان برگزار شد. در این گردهمایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به تقدیر و تشکر از کارشناسان و محققان پر تلاش سازمان پرداخت و گفت: با وجودی که امسال با توجه به وقوع سیل ویرانگر شرایط سختی بر استان حاکم بود اما همکاران پرتلاش ما با پشتکار و با تکیه بر علم و تکنولوژی توانستند به افزایش تولید در واحد سطح دست یابند.

وی افزود: باید با برنامه ریزی کشاورزان را متقاعد کنید که بذر خود مصرفی را به حداقل برسانید زیرا کاهش محصول را در پی دارد.

دکتر مهاجر در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی بتوانیم با سرافرازی و با تمام توان به امنیت غذایی کمک کنیم.

در ادامه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان به بیان برنامه های اجرایی در خصوص کشت محصولات پاییزه در استان پرداخت و به کشاورزی حفاظتی، تناوب زراعی و نقش آن در کاهش بیماری ها و علفهای هرز و حفظ بقایای گیاهی اشاره کرد.

در ادامه مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گزارشی از پایش مزارع گندم در استان ارائه کرد.

در این نشست مدیرکل هواشناسی استان گلستان به ارائه گزارش وضعیت آب و هوا و میزان بارندگی و میانگین دمای استان در سال زراعی پرداخت.

در ادامه محقق و معاون آموزشی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در سخنانی در خصوص اهمیت برگزاری جلسات کمیته ی پایش و پیش آگاهی استان گفت: در این جلسات مسایل و مشکلاتی که بر سر راه تولید محصولات زراعی و باغی در استان وجود دارد بیان و برای رفع آنها چاره اندیشی می شود و بسیار موثر و کارآمد است.


اخبار برگزیده