اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی،

مهندس طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی به همراه معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی سازمان های جهاد کشاورزی سراسر از شرکت ارس تارلا امین بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور در منطقه آزاد ارس بازدید نمود. 

در حاشیه این بازدید دکتر سعداله اسکندری ، مدیر اجرایی مجتمع گلخانه ای ارس تارلا امین،با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای ارس تارلا امین ، بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای یکپارچه شیشه ای هیدروپونیک کشور با وسعت 80 هکتار است گفت: کل مجموعه زیر پوشش سیستم است و مانع هرگونه مشکلات می شود در این مجتمع بذر تمام گیاهان را خودمان تهیه می‌کنیم. وی ادامه داد: سیستم گرمایشی بر اساس دیگ های بخاراست که متاسفانه کیفیتی که ما می خواهیم ندارند و شرکت های داخلی ما به نتيجه مطلوب نرسیده است. دکتر اسکندری به برخی چالش های موجود اشاره کرد و افزود : در بحث تامین بذر مشکلاتی وجود دارد که با هزینه بالایی به دست می‌رسد. مدیر اجرایی این مجتمع گلخانه ای افزود: یکی از مشکلات ما این است که آب ما از رودخانه ارس وارد می شود که مجبور شدیم سیستم های تیمار آبیاری در اینجا تعبیه کنیم که برای این سیستم کلی هزینه شده است تا بتوانیم آب را در داخل گلخانه‌ استفاده کنیم.

لازم به ذکر است کود مورد نیاز شهرستان جلفا از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار میگیرد.

کلمات کلیدی : کود تغذیه گیاهی
اخبار برگزیده