اخبار

 جلسه هم اندیشی  بمنظور وحدت رویه و استفاده حداکثری از پتانسیل و امکانات موجود در باشگاه کشاورزان اعم از سخت افزاری و نرم افزاری که در کلیه استانهای کشور موجود میباشد با حضور مهندس دشتی مجری طرح باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و کارگروه باشگاه کشاورزان  استان که  در دفتر سرپرست شرکت برگزار گردید.در ابتدا  سرپرست  شرکت  خدمات  حمایتی کشاورزی  استان  گلستان  ضمن خوش آمدگویی به میهمان جلسه  ، تصریح کرد: خود اتکایی در تولید  مواد غذایی سالم و پایدار، راهبرد دولت تدبیر و امید  در بخش کشاورزی است که در این راستا باشگاه کشاورزان می تواند برای تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی گامی مهم باشد که باید برمبنای تجربه و ایجاد زیر ساخت ها انجام گیرد بدیهی است در این عرصه با عنایت به شناخت از توانایی ها و امکانات و خدمات ارائه شده، اصلاح کانال های  ارتباطی، ایجاد فضای مناسب ، اقدامات شایسته ای در این بخش صورت گرفته  که به مواردی از آن اشاره گردید و در ادامه انتقادات و پیشنهادات در قالب طرح موضوح مطرح گردید:

((مسائل و مشکلات))

1-در عرصه خدمات رسانی آزمایش آب و خاک و عناصر غذایی بستگی  به عوامل مختلف دارد لذا پیچیدن یک نسخه کلی از طرف آزمایشگاههای مربوطه کفایت نمی کند بنابراین آزمون خاک باید توسط آزمایشگاههایی صورت پذیرد که ازمواد استاندارد استفاده نموده تا نتیجه دقیقی را نشان دهد همچنین،نظر به مذاکرات مکرر بعمل آمده با آزمایشگاه های مجاز استان با تخفیف ویژه برای کشاورزان نسبت به تعرفه موسسه آب و خاک کشور در سال جاری نسبت  به سال گذشته20 درصد افزایش داشته  است هیچ آزمایشگاه مجاز در سطح استان حاضر به همکاری با نرخ پائین نیست.

 2- با عنایت به خدمات ارائه شده به کشاورزان ( نمو نه برداری خاک و  ثبت نام ) توسط کارگزاران با توجه به پراکنش جغرافیایی کشت استان و تنوع محصولات زراعی و باغی و بیش از190 هزار بهره بردار؛ در این مهم هزینه های مربوط به کارگزاران ( جذب نیرو، بکارگیری خودرو  نمونه برداری خاک...) لحاظ نشده است

3- طرحهای استانی که ازبرنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان بوده ودر آن آزمون خاک از طریق  مدیریت زراعت استان باآزمایشگاههای مرجع استان توافق شده، که یکی از مشکلات این بخش  می باشد.

4- مکلف   نمودن وزارت متبوع با سازمانهای جهاد کشاورزی استانها مبنی بر همکاری همه جانبه با شرکت خدمات حمایتی در زمینه ارائه خدمات بهتر به بهره برداران محترم.

در ادامه جلسه مهندس دشتی مجری طرح باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشور،  باشگاه کشاورزان را بستری براي توزيع و فروش انواع نهاده های کشاورزی عنوان کرد که اگر  اين طرح  با حمايت و پشتيباني كليه مسئولين و مديران محترم ستادي و استاني و هماهنگي و همدلي عوامل اجرائي بدرستي ترويج و تبليغ شود و عوامل اجرايي با فرهنگ سازي و تشويق عاملين به خريد از طريق سامانه 1559و اين سيستم ترغيب گردند مي تواند بازرگاني نهاده ها را در شركت خدمات حمايتي كشاورزي احياءنماید. وی همچنین در استراتژي هاي شرکت در ارائه اطلاعات و مشاوره هواشناسي کشاورزي تصریح کرد:(با تلاش بيشتر بعضا با اخذ اطلاعات هواشناسي از مراکز معتبر جهاني ، پيش بيني هاي هواشناسي بيشتر از يک هفته نيز مقدور مي باشد. )در اين قسمت با اختصاص يکي از خطوط تلفن شرکت  به سامانه  دو نتيجه به شرح ذيل به دست مي آيد:

الف – امکان دسترسي بهره برداران را به سامانه در خارج از ساعات اداري ميسر مي کند و سيستم به طور خودکار به سامانه  هواشناسي استان متصل ميگردد و بهره بردار مي تواند از اطلاعات مورد نظر آگاه شود.

ب – به کمک اين خط درساعات غير اداري بهره برداران مي توانند به کارشناسان مشاور در بازرگاني و فني  هر استان متصل شوند وازطريق موبايل شخصي به آنها دسترسي خواهند داشت .

وی همچنین پیرامون موضوع وظایف فنی باشگاه کشاورزان و راه های موفقیت آن و رسیدن به هدف، استفاده از مشاوره فنی کارآزموده برای ارائه به روزترین راهنمایی ها با بهترین شیوه انتقال تجربیات، انتصاب کارشناس واجد شرایط به سمت مشاوره فنی باشگاه کشاورزان ... و برای احراز این سمت شرایط ویژه ای ترسیم گردد تا متضمن موفقیت در امر این فکر نوین و اجرای رسالت باشگاه باشددرضمن باکار گیری نیروی کار آمد در این بخش را از  مهمترین عوامل پیشرفت و پوایی کار باشگاه دانستند.

مصوبات جلسه

1-. تلاش برای تبلیغ و معرفی خدمات سامانه به کشاورزان به طور مستقیم و از طریق کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی و یا از طریق شبکه های مجازی

2- پی گیری جهت ارتباط مستقیم با سامانه گویای 134 اداره هواشناسی استان از طریق اتصال خطوط ارتباطی و ارایه خدمات پيش بيني 24 ساعته هوا و توصیه های عمومی.

3- بکار گیری  تمهیدات لازم جهت اشاعه فرهنگ هواشناسي در راستاي بالابردن سطح اعتماد، آگاهي جامعه و جلب مشتري

4-به كارگيري نيروهاي متخصص، بالا بردن سطح علمي آنها و همچنين حمايت هاي مادي و معنوي از پرسنل

5- درعرصه صدور کارت خرید اینترنتی نهاده های کشاورزی و تسهیلات اقساطی به کشاورزان سازو کار لازم با پست بانک مرکز  فراهم گردد.

6-در عرصه آزمایش و خاک و سرویس های قابل ارائه مذاکراتی نیز با آزمایشگاه بخش تحقیقات آب و خاک استان بعمل آید.

اخبار برگزیده