اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان،

در روز پنجشنبه شانزدهم آبان، جلسه مدیران و مسئولان حراست جهاد کشاورزی استان همدان با حضور مدیرکل حراست استان همدان، آقای رضوانی جلال رئیس و آقای مسلمی راد مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، آقای علیرضا رنجبرضرابی مدیر و آقای علی رحیمی مسئول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، مسئولان و کارشناسان حراست سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد کشاورزی شهرستان های استان همدان در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در بخشی از این جلسه آقای ضرابی ضمن تشریح وظایف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزودند تأمین کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه و همچنین حدود 40 نوع از کودهای ترکیبی، مایع و بیولوژیکی با انعقاد تفاهم نامه با 26 شرکت تولید کننده کودهای داخلی، تولید بذر، تأمین ادوات کشاورزی و تولید و عرضه سموم کشاورزی هم اکنون جزء فعالیت های عمده در جهت خدمت رسانی به کشاورزان در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی می باشد.

در ادامه آقای مهندس ضرابی عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان را عنوان کردند و گفتند تا 15 آبان سالجاری 22100 تن انواع کود شیمیایی برای کشت های پائیزه در استان توزیع شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل13142 تن بوده است، که 68 درصد رشد را نشان می دهد و در هفت ماهه ابتدایی سالجاری نیز مقدار41800  تن انواع کود شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توزیع شده است که با مقایسه توزیع مقدار 27770  تن کود شیمیایی در مدت مشابه سال 97 با رشد 50 درصدی مواجه بوده است .

ایشان در ادامه با بیان اینکه در برهه ای از زمان هستیم که نیازمند نظارت مستمر و دقیق بر نحوه عرضه و توزیع کود شیمیایی هستیم تا این نهاده حیاتی به موقع، سهل و آسان به دست کشاورز برسد، بر لزوم نظارت مسئولان حراست بر فروش در عاملان توزیع، مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها بر مبنای ابلاغیه های وزارتخانه و نامه های مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها اشاره کردند .
آقای ضرابی نظارت بیشتر سازمان تعاون روستایی بر تشکل های زیر مجموعه شامل شرکت های تعاونی روستایی و تعاونی تولید که وظایف کارگزاری دارند را خواستار شدند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان بر لزوم تلاش مضاعف و گسترده مدیران و مسئولان حوزه کشاورزی به خصوص حراست های ادارات تابعه برای رصد آماری به منظور رسیدن کود با قیمت مصوب دولتی به دست کشاورزان زحمت کش را مورد تأکید قرار دادند.

اخبار برگزیده