اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی 

همایش تخصصی امنیت غذایی و رونق تولید با حضور مسئولین اجرایی بخش کشاورزی، اساتید و محققین و دانشجویان کشاورزی در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

رییس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به اینکه 96 درصد تولید محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می گیرد گفت: مدیریت بخش کشاورزی دولتی است . وی افزود: اگر بخواهیم امنیت غذایی تحقق پیدا کندباید وظایف تصدی گری به بخش خصوصی واگذار شود. اورانی اظهار داشت : در این راستا وظایف حاکمیتی نیز باید از وزارت متبوع به استانها تفویض گردد.
رییس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به حفظ محیط زیست گفت: تولیدی که محیط زیست را به مخاطره بیاندازد تولید مناسبی نیست.

 محمدرضا اورانی افزود: هر تصمیمی که در حوزه کشاورزی می گیریم باید تاثیر آن را بر آب و خاک و محیط زیست درنظر بگیریم. وی با اشاره به تحقیقات در بخش کشاورزی بیان داشت:کلیه موفقیت ها در بخش کشاورزی از مسیر تحقیقات و پژوهش مزرعه محور می گذرد. اورانی افزود: ارتقاء بازار با تحقیقات امکانپذیر است. وی در ادامه اظهار داشت: الگو قراردادن دفاع مقدس در جنگ اقتصادی راه نجات ما می تواند باشد. در فرهنگ دفاع مقدس نشاط، روحیه کار دسته جمعی و مسئولیت پذیری سهم بسیاری در دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان داشت که این تفکرات و فرهنگ می تواند ما را پیروز میدان جنگ اقتصادی نماید. اورانی افزود: ما در بخش کشاورزی نیازمندتفکر سیستمی و استفاده از راهکارهای دانش بنیان هستیم و با تاسی به آنها می توانیم موانع را از پیش رو برداریم و امنیت غذایی را تعیین کنیم بشرطی که منافع ملی را به منافع گروهی ارجهیت بخشیم. لازم بذکر است استان خراسان رضوی با دارابودن 338 هزار بهره بردار و تولیدکننده، 8 میلیون تن محصولات زراعی و باغی و دامی تولید می کند. گندم، جو، پسته و زعفران 60 درصد تولیدات استان را شامل می شوند.

اخبار برگزیده