اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

به نقل از ایرنا :هشتمین  نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی، دام، طیور، شیلات، آبزیان و دامپزشکی کردستان روز چهارشنبه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج گشایش یافت.

 فعالان بخش کشاورزی ۹ استان کردستان، اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، چهار مهال بختیاری، خراسان رضوی، البرز، لرستان و همدان که در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌های کشاورزی و دامی فعالیت دارند در این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند.

هشتمین  نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی، دام، طیور، شیلات، آبزیان و دامپزشکی کردستان با رویکرد حمایت از تجارت کشاورزی، دامپروری و تولیدات آنها با حضور ۳۰ موسسه داخلی برپاست.

تجهیزات و ساخت سوله های مدرن مرغداری‌ها، خوراک دام و طیور از جمله تازه های این نمایشگاه است که تولیدکنندگان محصولات خود را بدون واسطه به مصرف کنندگان عرضه می کنند.

این نمایشگاه از امروز چهارم تا روز شنبه هفتم  دی ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به صورت مستمر  آماده بازدید علاقه‌مندان است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت  های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن برساند.

اخبار برگزیده