اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان،

در روز چهارشنبه یازدهم دیماه ، جلسه کمیته فنی کود با موضوع ساماندهی تغذیه گیاهی کشت های بهاره سال 1399، با ریاست آقای مهندس پرورش معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور آقای مهندس علیرضا رنجبرضرابی مدیر و آقای سامی رئیس بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، مدیر زراعت، مدیر بازرسی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای استان در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

در این جلسه معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان وضعیت کشت های استان را تشریح کردند.

آقای پرورش لزوم نظارت دقیق کمیته پایش بر روند توزیع کود شیمیایی در استان را مورد تاکید قرار دادند .

سپس آقای معیاری مدیر بازرسی و حسابرسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گزارشی از بازرسی های انجام شده در کمیته پایش استان را ارائه دادند و اهمیت موضوع را گوشزد کردند.

در ادامه آقای ضرابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان نیز به روند نظارت ها بر توزیع و فروش کود شیمیایی در استان اشاره و اهمیت موضوع پایش، کنترل و نظارت را مطرح کردند و خواستار پیگیری جدی معاونت ها و مدیریت های سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها بر نظارت های مستمر در این مهم شدند .

آقای ضرابی گفتند که این کنترل و نظارت ها باعث می شود تا کودهای شیمیایی یارانه ای که با ارز دولتی وارد می شوند و بسیار کمتر از قیمت تمام شده می بایست به دست کشاورز برسد، دست دلالان و متخلفان را کوتاه و از ورود کودهای شیمیایی بی کیفیت و تقلبی به عرصه کشاورزی استان جلوگیری می کند.  

در ادامه آقای ضرابی گزارش جامعی از نحوه تهیه و تدارک و توزیع کود شیمیایی از ابتدای سالجاری و همچنین کشت های پائیزه ارائه دادند .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان درخصوص کودهای تولید داخل گفت که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با 45 شرکت تولید کننده کود داخلی تفاهم نامه منعقد کرده است که می توان از ظرفیت تولیدات آنها در کنار کودهای شیمیایی یارانه ای در کشت محصولات استفاده کرد و خواستار پیگیری جدی مسئولان و مدیران بخش های مختلف کشاورزی برای ترویج و مصرف این نوع کودها شدند .

بعد از سخنان آقای ضرابی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان نیاز کودی و مقدار و نوع کشت منطقه خود را بیان کردند.

در پایان مدیریت زراعت گزارش کاملی از عملکرد سهمیه کودی کشت های پائیزه در استان ارائه و سهمیه کشت های بهاره سال 99 را به تفکیک نوع محصول و منطقه را اعلام کردند و از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بدلیل تأمین به موقع کودهای شیمیایی 9 ماهه سالجاری تقدیر و تشکر کردند. 

اخبار برگزیده