اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار  جریبی  مدیر  ببا ن  اهمیت  مصرف  کود های  گو گردی  گفت :گوگرد به میزان فراوان در گیاه بویژه در برگها وجود دارد و جزء تشکیل دهنده پروتئین در گیاه است.مهمترین عمل گوگرد شرکت در تولید اسید های امینه و بدنبال آن سنتز پروتئین است. این عنصر جزء مهمی در تشکیل ویتامینهای ضروری برای متابولیسم گیاه میباشد.بدلیل کربناتی بودن خاکها مصرف گوگرد باعث پایین آوردن PH خاک و اصلاح خاک قلیائی می شود.

 هزار  جریبی  تصریح کرد :گوگرد به علت دارا بودن خاصیت قارچ کشی خاک را ضد عفونی میکند.همچنین بو و عطر بعضی گیاهان و سبزیجات مربوط به ترکیبات فرّار گوگرد است.

گوگرد بنتونیت دار کود گرانوله ای است که با بکار بردن در خاک متلاشی شده و می تواند هم به عنوان تامین کننده نیاز گیاه به گوگرد و هم به عنوان اصلاح کننده خاک های قلیایی مصرف شود. گرانول های این کود از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است. این کود حاوی مواد متورم شونده است که می تواند خیلی سریع گرانول های کود را متلاشی پراکنده نماید. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، از توزیع کود  گوگرد بنتونیت دار در سبد کودی  شرکت  خبرداد که کشاورزان گلستان می توانتد برای تهیه این  کود به کارگزاری های شرکت در سطح استان گلستان مراجعه نمایند.

 

کلمات کلیدی : توزیع کود بنتو نیت دار
اخبار برگزیده