اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

در صورت سفر ریاست محترم جمهوری به استان، ۲۶ هزار هکتار از اراضی آبی در نقاط مختلف استان که به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند، آماده کلنگ زنی به صورت تجمیعی است. 

به نقل از خبرگزاری شبستان- ایلام: جایگاه بخش کشاورزی به‌عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی در ساختار شهری و روستایی ‌بر هیچ کسی پوشیده نیست و امروز امنیت غذایی، رونق اقتصادی و سلامت افراد هر کشوری وابسته به توسعه بخش کشاورزی است، بخش کشاورزی نه تنها می‌تواند به‌عنوان بخش تأمین‌کننده امنیت غذایی موردتوجه باشد بلکه توجه به این بخش، در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور،‌ نقش اساسی ایفا می‌کند.

استان ایلام نیز یکی از استان هایی است که دارای طرفیت ها و پتانسل های بالقوه ای در حوزه کشاورزی است، آبهای روان، دشت های وسیع از جمله دشت عباس و مهران، باغات و مزارع کشاورزی حوزه رودخانه بزرگ سیمره، آب و هوای چهار فصل در طول سال در مناطق مختلف استان و ... از جمله داشته های استان در حوزه کشاورزی است که نیازمند توجه جدی مسئولان در راستای رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال مولد است.

میزان تولید گندم در سال زارعی گذشته به 300 هزار تن افزایش یافته است، سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته در زیر بخش‌های کشاورزی، تنوع تولید در حوزه زراعی، باغی و دامی در استان در حال افزایش است.

کلمات کلیدی : ایلام کشاورزی
اخبار برگزیده