اخبار

به نقل از خبرگزاری بااقتصاد/ معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد:

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران، از مذاکره و توافق عباس کشاورز، سرپرست جهاد کشاورزی با بیژن زنگنه، وزیر نفت مبنی بر تحویل 100 هزار تن اوره توسط پتروشیمی‌ها به بخش کشاورزی تا پایان امسال خبر داد.

علی علیزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار بااقتصاد، افزود: این توافق افزون بر تحویل روزانه 10 هزار تن کود اوره به بخش کشاورزی است که پتروشیمی‌ها متعهد شده‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و سرمای هوا، حدود 45 تا 50 روز تحویل اوره از سوی پتروشیمی‌ها به شرکت خدمات حمایتی به تعویق افتاده بود اما با پیگیری‌های مسئولان مربوط و تامین خوراک گاز پتروشیمی‌ها، این مشکل برطرف و تعهدات در حال انجام است.

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، افزود: بر اساس دستورالعمل جلسه‌ای که در تاریخ 3 اسفندماه در دفتر مشاور ارشد مهندس زنگنه برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد، شرکت‌های پتروشیمی تا پایان اردیبهشت‌ماه باید روزانه 10 هزار تن کود اوره به بخش کشاورزی تحویل دهند.

به گفته وی خوشبختانه وضعیت تولید شرکت‌های پتروشیمی‌ اوره‌ساز به روال عادی برگشته و بخشی از تعهدات عقب‌مانده جبران شده است اما بخشی از آن نیز باقی است.

گفتنی است؛ حسین شفیعی، مدیرعامل پتروشیمی خراسان، هفته گذشته به خبرنگار بااقتصاد گفته بود که با توافق وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی، تعهدات عقب‌افتاده کود اوره، نادیده گرفته می‌شود. علیزاده با رد این مطلب، اظهار کرد: توافقی برای تحویل ندادن تعهدات اوره عقب‌مانده پتروشیمی‌ها انجام نشده است و در نشست سوم اسفندماه، این شرکت‌ها موظف به تحویل روزانه 10 هزار تن اوره شدند.

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، گفت: اوره‌سازان حدود 50 روز عقب‌ماندگی تحویل تعهدات دارند و این درحالی‌است که با توجه به بارندگی‌های اخیر، نیاز کشاورزان به کود سرک محصولات پاییزه و نزدیکی به کشت بهاره، به‌شدت افزایش یافته است.

وی در مجموع وضعیت تحویل اوره از سوی پتروشیمی‌ها را در حال حاضر مناسب توصیف کرد و افزود: بجز یکی‌دو شرکت که در اوورهال به‌سر می‌برند، سایر شرکت‌ها طبق توافق، اوره را به بخش کشاورزی تحویل می‌دهند.

برای مشاهده ی فایل اصلی خبر کلیک فرمایید

اخبار برگزیده