اخبار

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان از توزیع ۳۳ هزار و ۳۰۰ تُن کود شیمیایی با نرخ دولتی در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

محمد شریفی ضمن تبریک نیمه شعبان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک سال گذشته سه هزار تُن سولفات پتاسیم، چهار هزار و ۵۰۰ تُن کودهای دی‌فسفات آمونیوم و سوپرفسفات تریپل و ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن کود اوره در منطقه جنوب کرمان توزیع شد.

وی با بیان اینکه کودهای اوره از پتروشیمی‌های داخلی و مابقی کودها عمدتا وارداتی بوده‌اند، تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کودهای مورد نیاز کشاورزان را تامین کرده و هیچ کمبودی طی سال گذشته در زمینه کودهای پتاسه و فسفاته وجود نداشت.

وی به توزیع کود طی سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون سه هزار و ۷۵۰ تن کود اوره در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان توزیع این میزان کود را طی ۱۸ روز بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: با توجه به انتشار ویروس کرونا و شرایط حاکم بر کشور توزیع این میزان کود توسط این شرکت فوق‌العاده است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی و تعطیلات سال نو با مساعدت مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و تلاش مضاعف کارگزاران بخش خصوصی در مبادی جیرفت توانستیم نوروز را با شرایط خوبی سپری کنیم تا کشاورزان عزیز با مشکل کمبود کود مواجه نشوند. 

وی تصریح کرد: طبق ارزیابی‌ها میزان کود توزیع شده طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

شریفی افزایش قیمت کودهای خارجی را علت اصلی استقبال بیشتر کشاورزان از کودهای یارانه‌ای عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش ۲۵ درصدی تامین و توزیع کود اوره در سال ۹۸ همچنان تقاضا برای خرید کود مذکور از سوی کشاورزان وجود دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت عظیم بخش کشاورزی جنوب کرمان این شرکت به صورت مداوم در حال تامین و تدارک انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان منطقه بوده از این رو با حمایت از بخش کشاورزی به دنبال تحقق شعار سال هستیم.

وی از تخصیص سهمیه جدید یکهزار تنی کود اوره یارانه‌ای برای هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: اکنون این سهمیه از پتروشیمی‌های عسلویه و فارس به مقصد انبارهای عاملین توزیع جنوب کرمان در حال حمل است.

شریفی تصریح کرد: کود اوره برای محصولاتی همچون گندم‌، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات دیگر کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی در هفت شهرستان جنوبی کرمان فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت ۴۸ کارگزار بخش خصوصی در هفت شهرستان جنوبی دارد که وظیفه توزیع کود را بین کشاورزان منطقه بر عهده دارند.

وی افزود: کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در صورت مشاهده عرضه کود خارج از شبکه، گرانفروشی و نارضایتی از توزیع  موضوع را به شماره ۴۳۳۱۶۱۶۳ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن به تخلف رسیدگی شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جنوب کرمان اظهار داشت: هزینه حمل، تخلیه و بارگیری کودهای یارانه‌ای از مبداء تا مقصد با دولت بوده لذا کودهای یارانه‌ای با قیمت مصوب دولتی به کشاورزان ارائه می شود.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده،این منطقه با دارا بودن یک سوم مساحت استان و با اقتصادی مبتنی بر کشاورزی سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی روانه می‌کند.

اخبار برگزیده