اخبار

به گزارش روابط  عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزارجریبی  مدیر شرکت  خدمات حمایتی  کشاورزی  استان  به نقل  از  رییس اداره  پنبه  و دانه  های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشت سویا از اواسط اردیبهشت ماه در استان آغاز شد که تاکنون کشاورزان گلستانی توانستند ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی خود را به زیر کشت سویا ببرند.
او با بیان اینکه ارقام توزیع شده بین کشاورزان، کتول، سامان و ساری است افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان تیرماه ۷ هزار هکتار، در استان سویا کشت شود.
موسی خانی به کشاورزان توصیه کرد: مواظب آفات اول فصل مانند کرم‌های برگ خوار باشند و در صورت مشاهده، طبق مشاوره با کارشناسان به کلینیک‌های گیاه پزشکی مراجعه و نسبت به کنترل آفت اقدام کنند.
او همچنین گفت: کشاورزانی که قصد کشت سویا را دارند هرچه سریع تر آن را انجام دهند تا کشت با تاخیر مواجه نشود.سویا دانه روغنی است که از روغن آن برای خوراک انسان و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.
استان گلستان رتبه نخست کاشت دانه روغنی سویا را در کشور داراست که حدود ۷۰ درصد کل محصول سویای کشور را تولید می‌کند .مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از توزیع کود های ازته بین کشاورزان سویا کار در سطح بیش از5 هزار هکتار خبرداد.

کلمات کلیدی : توزیع کود های ازته
اخبار برگزیده