اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به شرایط مناسب بارندگی‌های امسال، دو هزار و ۵۰۰ تن محصول ماشک از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.
محمدفرید سپری اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۸۰۶ هکتار از اراضی این استان به کشت ماشک اختصاص داده شد که از این میزان کشت دو هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ تن محصول ماشک علوفه‌ای از ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت استان برداشت شد، افزود: برنامه ابلاغی این استان در سال زراعی جاری برای کشت ماشک ۷۵۰ هکتار بود، ولی با توجه به تجربیات موفق و مثبت سال گذشته و تأثیرات برنامه‌های ترویجی، دو برابر بیشتر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در سال زراعی جاری بیشترین بذر ماشک از رقم ساتیوا به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا به صورت کشت مخلوط با جو برای افزایش کیفیت علوفه تولیدی و جلوگیری از خوابیدگی بوته در مزارع کشت شود.
سپری یادآور شد: در این استان سالانه حدود ۴۰۰ هکتار از مزارع به صورت نکاشت و آیش است که می‌توان ماشک را به عنوان یک محصول جایگزین کشت کرد.
وی بیان کرد: استان کردستان از لحاظ کشت محصول ماشک جزو استان‌های پیش رو در کشور است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های توسعه‌ای در این زمینه را سال آینده نیز دنبال کنیم.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان  با تأمین به موقع کود مورد نیاز ، نقش موثری در تولیدات این محصول ایفا کرده است.

اخبار برگزیده