اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز ،
 

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز اعلام کرد: انواع کود مورد نیاز کشاورزان البرز تامین شده و کشاورزانی که به هر دلیل موفق به تهیه کود از کارگزاری ها نشده اند، با مراجعه به انبار شرکت خدماتی، برای تحویل کود مورد نیاز خود اقدام کنند.

پس از گزارش بازار مبنی بر مشکلات کشاورزان استان البرز در خصوص عدم عرضه کود مورد نیاز آنها «علی اکبر ندرلو» با بازگشایی درب انبارهای شرکت خدمات حمایتی به روی خبرنگار بازار گفت: با برگزاری جلسه و تمهیدات لازم در این خصوص اکنون انواع کود مورد نیاز استان تامین شده و کشاورزان می توانند برای تحویل کود مورد نیاز خود مراجعه کنند.

ندرلو با نشان دادن انواع کودهای موجود در انبار به خبرنگار بازار گفت: مقداری از کودهای انبار، ازته «اوره»  است که توسط پتروشیمی کرومانشاه، پتروشیمی عسلویه و بخشی هم توسط پتروشیمی مرودشت تولید شده و اکنون به عنوان سهمیه استان قابل عرضه به بهره برداران و کشاورزان استان است.

وی اظهار کرد: دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این کودها افزایش قیمت نداشته و اکنون با همان قیمت قبل آماده توزیع و فروش است.

ندرلو گفت: بخشی دیگر از کودهای موجود در انبار سایر کودهای مورد استفاده کشاورزان و از نوع سولفات پتاسیم است که توسط منابع و تولید کنندگان داخلی تهیه شده و برای استان ۲۰۰ تن درنظر گرفته شده و آنالیز آن انجام شده و اکنون آماده توزیع برای بهره برداران است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز در قسمتی دیگر از انبار با نشان دادن  کودهای سولفات آمونیوم مخلوط با نیترات، گفت: ۲۰۰ تن  از این کود توسط شرکت های داخلی صدر شیمی تولید و بعد از نمونه برداری و کنترل کیفیت، اکنون آماده توزیع به کشاورزان استان است.

ندرلو اضافه کرد: کودهای سوپر فسفات تریپل نیز کودهای وارداتی است که از بندر امام وارد شده و به میزان کافی برای رفع نیاز کشاورزان در انبار، آماده توزیع است و چنانچه کشاورزی در استان با کمبود کود مواجه است و به هر دلیلی نتوانسته از کارگزاری ها کود مورد نیاز خود را تامین کند با مراجعه به انبارهای سازمان برای خرید کودهای مورد نیاز خود اقدام کند.

کلمات کلیدی : کود
اخبار برگزیده