اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان از ضرورت و اهمیت استفاده ازکودهای فسفاته استاندارد با درصد مواد موثر بالا، از طریق ارائه خدمات مشاوره ای کارگزاری های توزیع نهاده های کشاورزی استان به بهره برداران بخش های باغبانی و زراعت خبر داد.

 دکتر صالح محمدی با بیان اینکه، افزایش قیمت کودهای فسفاته سبب شده که رغبت عموم کشاورزان به استفاده از این کودها خیلی کم شود و یا جهت کم کردن هزینه کشت به کودهای فسفاته غیر یارانه ای که غالبا مواد موثره آنها خیلی کم است روی آوردند.

که در نتیجه این تصمیم  مزرعه با کمبود این عنصر رو برو خواهد شد و باعث افت راندمان و کیفیت محصول کشاورزان خواهد گردید.بطور کلی می‌توان گفت فسفر کلید زندگی گیاه است و یکی از عناصر پرمصرف گیاه به شمار می‌رود. که در تمام فرآیندهای بیوشیمیایی، سازوکارهای انتقال انرژی و انتقال پیام‌ها دخالت می‌نماید. 

بطور مثال از نقش فسفر در برنج میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

۱- تحریک کننده نمو ریشه

۲- زودرسی محصول

۳- افزایش پنجه زنی

۴- افزایش تعداد خوشه

۵- نمو خوب دانه

لذا به همه کشاورزان عزیز توصیه میگردد جهت جلوگیری از پایین آمدن راندمان محصول و تخریب ساختمان خاک مزرعه یا باغ (عرصه فعالیت کشاورزی) پس انجام آزمون های تعیین درصد عناصر غذایی مورد نیاز  گیاهان حتما از کودهای سوپر فسفات تریپل یا دی آمونیوم فسفات استفاده نمایند.

اخبار برگزیده