اخبار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

 حمید رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در سال جاری قیمت کودهای یارانه‌ای را نه تنها افزایش ندادیم بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش یافت.

وی افزود: کاهش قیمت کودهای یارانه‌ای تا ابتدای مهرماه امسال ادامه یافت و به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل باز گشت.

رسولی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته چهار پروژه کشت قراردادی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلید خورده و کودهای این کشت‌ها تامین شده است، تصریح کرد: نخستین پروژه کشت قراردادی گندم در سال گذشته با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۲۵۰ هزار هکتار اجرا شد و ما ۱۰۰ درصد کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن پروژه را به میزان ۷۰ هزار تن تامین کردیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: در دومین پروژه کشت قراردادی گندم با سازمان مرکزی تعاون روستایی، تمام نیازهای کود ازته، فسفاته و پتاسه بالغ بر ۱۲ هزار تن از سوی این شرکت تامین شد.

وی با اشاره به کشت قراردادی برنج گفت: در این پروژه علاوه بر تامین کامل کودهای مورد نیاز، سایر نهاده‌ها را مانند بذر و سموم داخلی تامین کردیم و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

رسولی به چهارمین پروژه کشت قراردادی گندم در سال جاری در سطح دو میلیون هکتار اراضی آبی اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه در جریان است و در حال تامین کود مورد نیاز این پروژه هستیم.

وی با بیان این که مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تامین شده است، تصریح کرد: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در همین حال افزود: اگر بخش خصوصی در تامین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

وی اذعان داشت: این شرکت مسوولیت حاکمیتی در تامین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تامین به موقع کودهای کشاورزی ایفا می‌کنیم.

کلمات کلیدی : کود
اخبار برگزیده