اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، 

جلسه توجیهی اجرای طرح الگویی تغذیه گیاهی در مزارع گندم، کلزا، باغات و گلخانه ای استان با حضور شرکت های تولید کننده و تأمین کنندگان کودهای شیمیایی، کارشناسان ستادی و استانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران روز سه شنبه 12 شهریورماه در سالن اجتماعات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران برگزار شد .

علی راه انجام مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از شرکت های مشارکت کننده در طرح الگویی سال گذشته به ارائه عملکرد و نتایج این طرح پرداخت و با بیان اینکه امسال این طرح با مشارکت تولیدکنندگان و تأمین کنندگان کودهای کشاورزی کشور در دو مزرعه 15هکتاری گندم و 10 هکتاری کلزا در شهرستان قرچک، محصولات باغی در شهرستانهای شهریار و دماوند و محصولات گلخانه ای در شهرسشتانهای پاکدشت و پیشوا در سال زراعی 99-98 انجام خواهد شد . اظهار کرد : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای دستیابی به توصیه کودی مناسب ، طرح الگویی تغذیه گیاهی را اجرا تا مشارکت کنندگان بتوانند با در اختیار داشتن مزارع آماده کشت که کشاورزان استان در اختیار آنها قرار می دهند توصیه های کودی مناسب را با توجه به شرایط اقلیمی در کشور ارائه دهند .

وی با اشاره به اینکه مدیریت مزارع از زمان کاشت تا برداشت برعهده مشارکت کنندگان خواهد بود گفت:  کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان ناظر برای ثبت مراحل عملیاتی در کنار آنها می باشند. وی در ادامه افزود: قبل از عملیات ، از مزارع نمونه برداری و جهت بررسی وضعیت آب و خاک به مرکز مطالعات کاربردی ارسال شده است ؛ و هدف از اجرای این طرح را عملکرد بهتر و افزایش تولید با کیفیت بیان کرد و خواستار این شد که شرکت ها باید مباحث کشاورزی را مد نظر قرارد داده و با توجه به تقویم زمانی که آماده و ارائه می شود ، پیش بروند و در نهایت هر توصیه کودی که بتواند عملکرد بهتری داشته و کیفیت تولید را افزایش دهد ، با توجه به اینکه هیچ آسیبی به خاک و محیط زیست وارد نسازد به عنوان بهترین توصیه کودی به کشاورزان ارائه خواهد شد .

در ادامه مدیران و کارشناسان شرکتهای مشارکت کننده در طرح و کارشناسان ستادی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز مباحثی را در رابطه با تغذیه گیاهی بیان و توضیحاتی را در خصوص مسائل و مشکلات موجود در طرح الگویی اجرا شده در سال گذشته مطرح و پیشنهاداتی را برای بهتر شدن این طرح ارائه دادند. همچنین به شرکتهای مشارکت کننده در طرح الگویی سال گذشته لوح تقدیر اهداء شد.

 


اخبار برگزیده