اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

 

 

به منظور ارتقای دانش فنی و مهارت‌های کارشناسان تولید بذر در 8 استان کشور، دوره آموزشی کوتاه‌مدت (یک‌روزه) در تاریخ 4 بهمن 1403 در مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد.

در این دوره آموزشی، کارشناسان استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، سمنان، اردبیل و گیلان با مباحث مختلفی از جمله تولید، کنترل و گواهی بذر و تنظیم دستگاه‌های فرآوری بذر آشنا شدند.

مهندس ملازاده، عضو هیئت مدیره و معاون کنترل کیفی، مهندس مسعودی‌فر مدیر فنی و بهبود کیفیت بذر و نهال و مهندس بحیرایی مدیر امور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در این دوره آموزشی حضور داشتند.

در ابتدای این دوره، مهندس قائمی مدیر مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، نقش آموزش را در زمینه بهره‌وری نهاده‌های کشاورزی در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مهم و اساسی دانست و این مرکز را نقطه عطف این رسالت در جایگاه علمی و تخصصی آن برشمرد و اظهار امیدواری نمود که در طول سال جاری حداقل 4 دوره مشابه در این مرکز برگزار گردد.

سپس مهندس ملازاده ضمن تشکر و قدردانی، برپایی جلسات آموزشی در راستای افزایش توان علمی و انتقال دانش فنی به کارشناسان را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست. ایشان همچنین درخصوص نقش و اهمیت نهاده‌های کشاورزی، تولید بذر استاندارد را به عنوان یکی از ضروريات و پایه اصلی بهبود سطح عملکرد کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی در امنیت غذایی عنوان نمودند.

در ادامه، دکتر حمیدرضا گازر، دکتر آیدین حمیـدی و دکتر پیمان دوامی، اساتید این دوره آموزشی، به تدریس مباحث مختلفی از جمله آشنایی و تنظیم دستگاه‌های فرآوری بذر، تولید، کنترل و گواهی بذر و کنترل کیفی بذر غلات، روش‌های اندازه‌گیری افت مفید و غیرمفید و نگهداری بذر پرداختند.

همچنین در بخش عملی این دوره آموزشی، کارشناسان با نحوه تعیین افت و شرایط استاندارد خرید بذر تحویلی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توسط همکاران بخش کنترل کیفی بذر مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی آشنا شدند.

در پایان این دوره آموزشی، آزمون نظری و عملی برگزار شد و بیش از 98 درصد افراد شرکت‌کننده در این دوره آموزشی رضایت کامل از نحوه انتقال دانش فنی و به‌روز بودن مطالب را عنوان و خواستار تداوم دوره‌های مشابه آموزشی در زمینه نهاده‌های کشاورزی بودند.

 


اخبار برگزیده