اخبار

بهره‌برداران، کود کشاورزی مورد نیاز خود را از شبکه‌های مجاز شرکت خدمات حمایتی تامین کنند که کیفیت بسیار بالایی دارد و به کودهای تلگرامی و پیامکی توجهی نکنند.

حمید رسولی اظهار کرد: برنامه ابلاغی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین دو میلیون و ۳۰۵ هزار تن انواع کودهای کشاورزی برای امسال بوده که شامل یک و نیم میلیون تن کود ازوته و ۵۲۵ هزار تن کود فسفاته و ۲۸۰ هزار تن کود پتاسه است. کود مورد مناسب کشت پاییزه حدود ۹۰۰ هزار تن است که باید در این سه گروه کودی تامین و تدارک شود و شرکت خدمات حمایتی آن را تهیه کرده و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

وی با بیان این که از ۹۰۰ هزار تن کود تهیه شده برای کشت پاییزه بیش از ۷۵۰ هزار تن آن در شبکه قرار گرفته است، افزود: بیش از ۳۰۰ هزار تن از کود داخل شبکه خدمات حمایتی کشاورزی توسط کشاورزان خریداری شده است و در ۳۵۰۰ شبکه کارگزاری انواع کودهای باکیفیت مرغوب و به میزان کافی موجود است و در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

قیمت کودهای کشاورزی افزایش نمی‌یابد، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی قیمت کودهای عرضه شده در سال جاری را تغییر نداده است و تا پایان امسال نیز هیچ افزایش قیمتی در این زمینه نداریم. به همه بهره‌برداران و کشاورزان توصیه می‌شود تا کود مورد نیاز خود را از شبکه مجاز شرکت خدمات حمایتی تامین کنند، چرا که این کودها در نظام جامع کنترل کیفی از ابتدای تولید مورد نظارت شدید قرار گرفته است و توصیه نمی‌شود از کودهایی استفاده کنند که در شبکه‌های اجتماعی و به صورت پیامکی تبلیغ می‌شود.

رسولی تصریح کرد: کودهای شبکه خدمات حمایتی بارها توسط بخش‌های ممیزی مختلف آزمایش شده و مورد بررسی قرار گرفته است که می‌توان به ارزیابی‌های مختلف از تولید تا مصرف آنها اشاره کرد و می‌توان به جرات گفت که همه کودهای عرضه شده از این طریق دارای ثبت مواد کودی است و این شرکت مجوز عرضه کودهایی که دارای مجوز نباشند را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: شبکه کنترل کیفی بسیار مناسبی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید و عرضه کودهای کشاورزی راه‌اندازی کرده است و کودهایی که مجوز از موسسه خاک و آب ندارند و دارای ثبت مواد کودی نیستند اجازه عرضه به آنها داده نمی‌شود و به شدت با عرضه‌کنندگان کودهای غیرمجاز برخورد می‌شود؛ بنابراین در این زمینه از کشاورزان و بهره برداران می‌خواهیم تا ضمن تامین کودهای مناسب خود از طریق شبکه خدمات حمایتی کشاورزی متخلفان در این زمینه را به وزارت جهاد کشاورزی معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا

اخبار برگزیده