اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران،

نشستی به منظور بررسی وضعیت جذب سهمیه کودی با حضور کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، مدیر و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی وکارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرچک روز سه شنبه 9مهرماه برگزار شد .

علی اصغر ثقفی رئیس اداره بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد این شهرستان ، موضوعات مربوط به میزان سهمیه کودی این شهرستان در سال جاری ، سرعت در جذب سهمیه کودی ، افزایش میزان خرید و ذخیره سازی ، توزیع براساس لیست مدیریت شهرستان مطرح کرد و با بیان اینکه کودها به صورت فله به استان حمل می شود از کارگزاران خواست به جهت تامین به موقع کود با دریافت کودهای فله همکاری لازم را به عمل آورند.

عظیم حسین زاده رئیس حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران در زمینه نظارت و پایش و رصد کودهای کشاورزی گفت: کارگزاران نظارت ، پایش و رصد کودی را در سطح شهرستان جدی بگیرند و در زمینه توصیه های کودی و استفاده از کودهای تأئید شده موسسه تحقیقات آب و خاک همکاری لازم را به عمل آورند و با نظارت و پایش و رصد کودهای کشاورزی از عرضه کودهای تقلبی و خارج از شبکه کارگزاری جلوگیری کنند.. وی با اشاره به بخشنامه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده افزود: قیمت و شماره ثبت ماده کودی مورد تأئید موسسه تحقیقات آب و خاک باید بر روی کیسه های کود درج شود که در غیر اینصورت غیرمجاز محسوب و در صورت مشاهده امحاء می شوند.

امیر ملکی کارشناس کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با تأکید بر نظارت و کنترل مواد کودی گفت : کودهای تکلیفی و غیر تکلیفی باید قبل از توزیع از لحاظ کیفیت به تأیید موسسه تحقیقات آب و خاک برسد و سپس بین کشاورزان توزیع شود. وی از کارگزاران خواست تا اطلاعات و مشخصات کامل بهره برداران کودها را در فرمهای توزیعی که شرکت در اختیار آنها قرارداده وارد کنند تا مشخص شود که کودها به دست مصرف کنندگان واقعی رسیده و لیست توزیع کارگزاران باید با لیست توزیع شرکت مطابقت داشته باشد.

علی محمد حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک ضمن خوش آمدگویی ، این جلسات را فرصتی دانست تا کارشناسان و کارگزاران مسائل و مشکلات خود را مطرح و بررسی نمایند.  وی از کارگزاران خواست با همکاری و تعامل و یک برنامه ریزی دقیق برای تغذیه گیاهی مناسب در سال زراعی جدید ، سهمیه کودی خود را که براساس برش ماهانه تعیین شده سریعتر جذب کنند تا در تأمین کود مورد نیاز کشاورزان با مشکل مواجه نباشند.

در ادامه کارگزاران حاضر در جلسه به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات خود از جمله تأمین به موقع نهاده های کشاورزی و دریافت کودهای فله پرداختند .


اخبار برگزیده