اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه در گردهمایی کشت محصولات پاییزه استان گلستان گفت که کم‌آبی و ناپایداری خاک از عمده‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی کشور است که بی‌توجهی به آن آسیب فراوانی به پایداری تولید وارد می‌کند

«عباس کشاورز» از کم توجهی به مقوله مدیریت آب در بخش کشاورزی گلایه کرد و افزود: مدیریت آب و افزایش بهره وری در کشاورزی امکان پذیر اما زمان آن محدود است.

وی بیان کرد: با وجود ضرورت پرداختن به موضوع مدیریت آب در بخش کشاورزی، تاکنون در حد انتظار به آن توجه نکرده ایم که در صورت گرفتار شدن به خشم طبیعت باید بهای سنگینی برای آن بپردازیم.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گسترش سامانه‌های نوین آبیاری را یکی از راه های مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و بر انجام آن تاکید کرد.

او همچنین ناپایداری خاک کشاورزی را یکی دیگر از چالش های این بخش در کشور دانست و گفت که بهره برداران و مدیران برنامه ریز برای پایداری تولید باید از تمام روش هایی که به پایداری خاک کمک می‌کند استفاده کنند.

کشاورز ناپایداری بخش کشاورزی را عامل مهمی در آسیب امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود: حفظ خاک و بهره‌وری بهتر از منابع آبی به پایداری کشاورزی کمک خواهد کرد.

در استان گلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات زراعی پائیزه به ویژه گندم، کلزا و جو می رود.

اخبار برگزیده