اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی

امید وظیفه دان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی به نقل از معاون بهبود تولیدات دامی گفت:

در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصمیمات پنجاهمین کارگروه تنظیم بازار کشور مقرر گردیده است از ابتدای مهر ماه سال جاری فرایند توزیع کلیه نهاده های وارداتی با ارز دولتی از طریق سامانه بازارگاه نهاده های دامی تاک به آدرس http://sps.bki.ir انجام پذیرد.

ایشان  در ادامه  اظهار داشت :نظر به اهمیت مدیریت و برنامه ریزی فرآیندهای تولید، تامین، حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع محصولات استراتژیک کشاورزی، سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی با همکاری و هماهنگی نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی طراحی و پیاده سازی شد. این سامانه برای جلوگیری از توزیع نامناسب  نهاده های کشاورزی و تثبیت قیمت گذاری و همچنین جلوگیری از واسطه گری طراحی شده است.

وی گفت: با راه اندازی این سامانه، اقلامی نظیر دانه های روغنی، جو، گندم، سویا، ذرت، کنجاله سویا و ... فقط از این سامانه به خریداران عرضه خواهد شد و اطلاعات نهاده تا رسیدن به دست مصرف کننده (دامداران ، مرغداران ، کارخانجات خوراک دام) به صورت دقیق ثبت خواهد شد  و مرغداران ، دامداران و کارخانجات خوراک دام از طریق این بازارگاه می توانند بطور مستقیم برای خرید نهاده های مورد نیاز خود از تامین کنندگان نهاده ها اقدام نمایند .

معاون بهبود تولیدات دامی گفت:این سامانه می تواند تمام خدمات ارائه شده از مرحله تامین، حمل و توزیع تا مصرف نهاده ها را کنترل کند. در قالب این سامانه تبادلات نهاده های کشاورزی بین مبادله کنندگان به شرح فوق با سهولت بیشتری
امکان پذیر شده و در این راستا تخصیص بهینه این نوع محصولات نیز در قالب همین سامانه توسط کاربران ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد  .

علی نیا گفت: از ابتدای فعالیت این سامانه در استان خراسان رضوی تعداد 1441 واحد مرغداری ، 205 واحد دامداری ، 54 کارخانه خوراک دام ، 7 اتحادیه و 84 تعاونی ثبت نام و برای آنها تعریف کاربری شده است . تا این مقطع بیش از6900 تن کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی در استان خراسان رضوی معامله شده است .  

امید وظیفه دان در انتها به تامین کود مورد نیاز جهت اقلامی نظیر :  دانه های روغنی ، جو، گندم، سویا، ذرت استان اشاره کرد و گفت : کود مورد نیاز استان در زمان مناسب در تمامی کارگزاریها ی طرف قرارداد این شرکت موجود بوده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است


کلمات کلیدی : تامین کود
اخبار برگزیده