اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان،

کارخانه بوجاری بذر قرق در 20 کیلومتری شهر گرگان که  در فضای مجتمع تولید بذر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال 1383نصب و راه اندازی شده است. و یکی از بزرگترین کارخانه های بوجاری بذر با تکنو لوژی روز دنیا با ظرفیت 25 تن در ساعت می باشد. که تاکنون تغییرات  و تحولات زیادی در عرصه مدیریت کلان و شیوه  های فنی در تولید بذر با کیفیت و استاندارد  رخ داده است و  این شرکت نیز با هدف نوآوری و خلاقیت به تجربه های زیادی دست یافته است و تاکنون با تبیین استراتژی انتقال  دانش فنی و تکنولوژی روز این کارخانه  و  برای استفاده آسانتر و دسترسی  دانشجویان ، محققین و اساتید دانشگاه  همه  ساله تدابیرلازم اتخاذ می نماید تا ضمن بازدید های بعمل آمده اطلاع رسانی مطلوبی از استاندارد های فرآوری و ارتقاء سطح کیفی بذر گندم و اتوماسیون قوی در باشگاه کشاورزان و  خدمات ارتباطی با بهر ه برداران بخش کشاورزی در سامانه 1559 بعمل آید.

  در این عرصه ، روز شنبه مورخ 2/8/98 بازدیدی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه  کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بعمل آمدکه در این بازدید یک روزه دانشجویان ضمن استفاده از توضیحات معاون فنی و تولیدی و  مسئول کارخانه بوجاری بذر و  رئیس اداره بذر و نهال  این شرکت  با  مراحل  کنترل کیفی بذر و استانداردهای آزمایشگاهی در مراحل خرید و بوجاری و  همچنین فرآیند بوجاری و ضدعنونی بذر گندم آشنا شدند.

گفتنی است: در این بازدید  دکتر  رضوی   رئیس  دانشکده  تولید گیاهی  ودکتر  فرشید  قادری فر عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منایع طبیعی گرگان، دانشجویان را همراهی کردند.


اخبار برگزیده