اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی

جلسه بررسی قانون خاک با حضور قائم مقام رئیس سازمان ومدیرحوزه ریاست ، مدیر آب و خاک ، مدیر ترویج ، رئیس سازمان نظام مهندسی و محققین خاکشناسی در دفتر حوزه ریاست سازمان برگزارشد.

قائم مقام رئیس سازمان ومدیرحوزه ریاست جهاد کشاورزی در این جلسه ضمن اشاره به  ابلاغ قانون خاک اظهار داشت: تدویین آیین نامه خاک بعهده وزارت  است و ما در سازمان باید کارگروهی را تشکیل و پیشنهادات این کارگروه  در خصوص خاک را  به وزارت جهاد کشاورزی منعکس کنیم.  
جواد اسماعیلی افزود: همچنین باید  یک ساختار اداری در خصوص خاک  با مسئولیت مدیریت اب و خاک چه بصورت رسمی و چه غیر رسمی تشکیل شده  و پستهای سازمانی مربوطه نیز با همکاری معاونت توسعه منابع به این امر اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: علاوه براین  در خصوص مواردی که نیازمند آیین نامه نیست یک دستوالعمل داخلی تهیه شده که وظایف مراکز جهاد کشاورزی را در حوزه خاک  مشخص کند و این وظایف بعنوان اولویت کاری شاخص  مراکز جهاد کشاورزی مورد ارزیابی و رصد سازمان قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در یک هماهنگی بین بخشی کلیه اطلاعاتی را که دستگاههای مختلف مانند منابع طبیعی ، تحقیقات کشاورزی ، شرکت خدمات حمایتی و یا سایر دستگاههای خارج از حوزه جهاد کشاورزی مثل جهاد دانشگاهی و مراکز دیگر ، در اختیار دارند ،  در یک ساختار هوشمند  جمع آوری شود.
قائم مقام رئیس سازمان ومدیرحوزه ریاست گفت:  مدیریت ترویج نیز بسته کاری خود را در خصوص  حوزه خاک  تدوین و ارائه کرده ویک سری وظایفی را در همین راستا برای ستاد و شهرستانها مشخص نماید .
جواد اسماعیلی بیان کرد : براساس تفاهم نامه امضا شده بین منابع طبیعی ، مدیریت آب و  خاک و تحقیقات کشاورزی ،  یک برنامه عملیاتی تنظیم شده که وظایف هر قسمت رامشخص کند ، علاوه براین یک برنامه کوتاه مدت ، میان مدت ، دراز مدت و یک برنامه آنی براساس و ضعیت و امکانات موجود تهیه شده تا یک سری اقدامات اولیه در خصوص خاک سریعا انجام شود.
وی براستفاده از ظرفیت نظام مهندسی در  موضوع خاک  تاکید نمود. 

اخبار برگزیده