اخبار

نشست روشنگری با موضوع مسائل روز( وضعیت برجام – حمایت از کالای ایرانی) روز چهارشنبه مورخ 26/2/97 با حضور اعضای شورای فرماندهی حوزه 5 کارمندی، فرماندهان پایگاههای بسیج کارمندی تابعه، اعضای شورای پایگاه شهید پوراسمعیلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان  در اتاق جلسه این مدیریت برگزار شد.

 

          پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، مهندس باقریان ضمن خوش آمدگویی و تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با ذکر سوابق شرکت در زمینه تامین و توزیع و تولید نهاده های کشاورزی بر فرهنگ سازی جهت تولید و استفاده از کالای داخلی اشاره نموده و تولید کنندگان نهاده های کشاورزی را مصداق این امر مهم بیان کرد.

در ادامه سرگرد پاسدار آقای اصلان خدایی فرمانده حوزه 5 کارمندی شهید کسایی جهاد کشاورزی استان نیز بر ترغیب تولید کنندگان به تولید کالای با کیفیت اشاره کرد.او گفت مجلس و دولت باید از ورود کالایی که مشابه داخلی دارد مقابله کنند و نسبت به مبارزه با قاچاق کالا اقدامات جدی تری صورت دهند. در مورد خروج آمریکا از برجام، موضعگیری دستگاه دیپلماسی تاکنون منفعلانه و فاقد شجاعت بوده و نباید به اروپایی ها هم اعتماد کرد چرا که آنها هم دنبال رو سیاستهای آمریکا بوده و خواهان دریافت امتیازات بیشتری از ایران هستند و حتما بدنبال محدود سازی توان موشکی ایران، تضعیف قدرت منطقه ای ایران و محور مقاومت، اجازه بازرسی از مقرهای نظامی ایران و ادامه تضعیف توان هسته ای حتی بعد از 2025 خواهند بود و باید با این زیاده روی مقابله کرد.

سپس مهندس مومنی رئیس هیئت اندیشه ورز حوزه 5 کارمندی، ضمن اشاره به گرانیهای اخیر دلار و طلا که موجب ایجاد تورم در بسیاری از کالاها و خدمات شده، گفت: تحقق شعار استفاده از کالای داخلی نیازمند اتخاذ سیاستهای اقتصادی فعالانه و خلاقانه می باشد و پیشنهاد میشود برای مقابله با تاثیرات مخرب گرانی دلار بر اقتصاد داخلی و کاهش ارزش پول ملی، جایگزینهای مناسبی از قبیل تقویت مبادلات اقتصادی با یورو، یوان، روبل و ... و کاهش وابستگی به دلار در مبادلات تجاری صورت گیرد.

در ادامه جلسه، مراسم تودیع و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت شهید پوراسمعیلی شرکت برگزار شد و با اعطای لوح سپاس از زحمات چندساله آقای کریم گلابی فرمانده پایگاه مقاومت تجلیل و آقای مهندس باقریان مدیر محترم استان بعنوان فرمانده پایگاه معرفی شد. جلسه با نثار صلوات بر محمد و آل محمد(ص) در ساعت 13 خاتمه یافت.

 


اخبار برگزیده