اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار  جریبی  به نقل از معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان  گفت: کشت گل گاو زبان به صورت نشایی در پاییز انجام شد و عمده مناطق کشت آن در استان، شهرستان‌های آزادشهر، مراوه تپه، علی آبادکتول، رامیان، گالیکش، مینودشت است.
او ادامه داد: سطح کشت این محصول در سال زراعی ۹۸-۹۹ در سطح استان ۱۸۵ هکتار بوده که زمان برداشت آن در مناطق مختلف، متفاوت بوده و در اراضی میاندشت و کوهپایه‌ای از نیمه دوم
 فروردین  آغاز  شده است فرهانی افزود: کشت در مناطق کوهستانی در قطعات کوچک انجام می‌گیرد، اما در مناطق میاندشت و کوهپایه در سطوح گسترده‌تر انجام می‌شود.
او گفت: همچنین برداشت گل گاو زبان از اواخر اردیبهشت در مناطق کوهستانی شروع شده است.
فرهانی افزود: زمان دوره برداشت گل گاو زبان حدود ۱۵ تا ۲۰ روز بوده که در این مدت در هر هکتار زمین با میانگین عملکرد ۷۰۰ کیلوگرم گل گاوزبان خشک، ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر کارگر کشاورزی مشغول به  برداشت  این  محصول  ارزشمند  هستند معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۲۰ تن گل گاو زبان خشک از مزارع استان برداشت شود.
گل گاو زبان گیاهی است علفی، یک ساله و گلدار که خواص و فواید دارویی بی نظیر در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند، تقویت اعصاب و روان، سرما خوردگی، تنگی نفس، بیماری‌های دهان و ... داشته که از محصول خشک شده آن برای تهیه چای، دمنوش و عرق گل گاو زبان استفاده می‌شود. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان به باغدران استان گلستان توصیه کرد: جهت تغذیه مناسب گل گاوزبان می توانند کود مورد نیاز خود را از سبد کودی این شرکت از طریق کارگزاری ها در سطح استان گلستان تهیه نمایند.

اخبار برگزیده