اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی   مدیر شرکت  به نقل از معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در استان گلستان تا پایان سال ۹۸، چهارصد و ۵۵ هکتار از اراضی شهرستان های، آزادشهر، مینودشت، رامیان، گالیکش، گرگان، علی آبادکتول به زیر کشت زعفران رفته است.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود آغاز فصل برداشت از اواخر مهر ماه سال جاری با عملکرد میانگین ۶ و نیم کیلوگرم درهر هکتار، تولید هزار و ۸۵۰ کیلوگرم از این محصول را در استان شاهد باشیم.
فرهانی افزود: زعفران استان به لحاظ سطح کشت و تولید رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است و توسعه اقتصادی آن می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد خانوار کشاورزی کمک شایانی کند.
او گفت: زمان کاشت پیاز زعفران از اوایل شهریور آغاز و تا اواخر این ماه ادامه دارد و برداشت این محصول را با توجه به شرایط اقلیمی و سایز پیاز‌های کشت شده می‌توان از اوایل آبان ماه آغاز کرد.
معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت اقتصادی از سال دوم به بعد بوده و عمدتا از ۵ تا ۷ سال ادامه دارد.
زعفران به عنوان گیاهی با ارزش غذایی بالا و خواص دارویی بسیار از جمله ضد افسردگی و نشاط آور است که به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و از دیر باز در ایران کشت می‌شود.
در حال حاضر ایران با تولید ۴۰۰ تن زعفران درسال بزرگ‌ترین تولید کننده و صادر کننده این محصول در دنیا شناخته می‌شود. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از توزیع کود پرمصرف بین کشاورزان زعفران کاران استان خبرداد.

کلمات کلیدی : پیش بینی تولید زعفران
اخبار برگزیده