اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

محمد صالح احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، در رابطه با کشت پاییزه در استان کردستان اظهار داشت: در پاییز امسال 580 هزار هکتار از اراضی استان کردستان در سال زراعی 97_96 زیر کشت محصولات پاییزه از جمله کلزا، گندم آب، گندم دیم، جو دیم، نخود پاییزه، نخود انتظاری، ماشک و گلرنگ قرار گرفت.

وی گفت: پاییز امسال دو هزار و 61 هکتار از اراضی کردستان به کشت کلزا اختصاص داده شده و این سطح زیر کشت در شهرستان‌های قروه، کامیاران، دهگلان، مریوان، سقز و بیجار صورت گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشت کلزا در استان از اوایل شهریور آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه پیدا می‌کند، افزود: برای این سطح زیر کشت حدود 11 هزار بذر کلزای هیبرید وارداتی از خارج وارد و در اختیار کشاورزان کردستانی قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه تعداد کشاورزانی که کلزا را کشت کردند حدود 622 نفر در استان بودند و سطح کشت و تعداد کشاورزان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است اما قطعا با مدیریت خوب مزارع توسط کشاورزان انتظار افزایش عملکرد بالا را داریم، افزود: با توجه به رعایت تاریخ کشت مناسب و مدیریت خوب کشاورزان مزارع استان در وضعیت خوبی به سر می‌برد و پیش بینی می‌شود پنج هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در پاییز امسال 548 هزار هکتار از اراضی استان کردستان به کشت گندم اختصاص داده شده که 515 هزار آن گندم دیم و 33 هزار هکتار نیز گندم آبی تشکیل می‌دهد.

وی بیان اینکه امسال 90 هزار نفر بهره‌بردار گندم‌کار در استان وجود دارد که 13 هزار نفر گندم‌کار آبی و 77 هزار نفر آن را گندم‌کار دیم هستند، افزود: برای این کشت 12 هزار تن بذر اصلاح شده در پایه‌های پرورشی سه، مادری و گواهی شده، آبی و دیم در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

احمدی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی  تا پایان اردیبهشت ماه 99 حدود 49767 تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفره و پتاسه بین کشاورزان استان کردستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع شده است، افزود: ارقام غالب کشت شده گندم در استان کردستان در دیم سردآری، آذر دم، هما، باران و در آبی پیشگام، میهمن و حیدری استفاده شده است.

اخبار برگزیده