اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان،

حجت اله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۵ هزار و ۱۷۰ هکتار باغ بارور هلو در استان همدان داریم که با خسارات تگرگ و سرمازدگی، امسال پیش بینی می‌شود از این باغات ۶۳ هزار و ۱۵۴ تن هلو برداشت شود.

او با اشاره به از بین رفتن ۱۱ هزار و ۴۴۱ تن هلوی استان همدان بر اثر خسارات وارده به بخش کشاورزی افزود: عمده ارقام کشت شده‌ی هلو در باغات استان  البرتا، انجیری، زعفرانی و حاج کاظمی است.

پارسال از ۵ هزار و ۱۱۴ هکتار  باغ هلوی استان ۶۸ هزار و ۶۴۸ تن هلو برداشت شد.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: امسال در ۲ هزار و ۲۴۴ هکتار از باغ های  شلیل استان هم ۲۵ هزار و ۹۹۱ تن محصول برداشت می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: در اثر بروز خسارت ۲ هزار و  ۴۱۰ تن از شلیل استان هم از بین رفت و عمده ارقام کشت شده این محصول در استان  مغان، شمس و کیوتا است.

پارسال  از ۲ هزار و ۲۰۷ هکتار باغ شلیل در استان همدان ۲۴ هزار و ۸۱  تن محصول تولید شد .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: از  ۲ هزار و ۲۵۲ هکتارباغ زردآلوی استان همدان نیز  ۲۲ هزار و ۹۴۱ تن زردآلو برداشت می‌شود که ۶ هزار و ۲۰۰ تن آن بر اثر خسارات وارده به بخش  کشاورزی از بین رفت.

از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان می‌توان به نوری، شکرپاره و ضیاالملکی اشاره کرد.

پارسال از ۲ هزار و ۲۱۲ هکتار باغ زردآلو استان ۱۵ هزار و ۱۷۸ تن محصول برداشت شد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با تأمین به موقع کود شیمیایی مورد نیاز باغات و زمین های کشاورزی، نقش بسزایی در تولیدات بخش کشاورزری استان همدان دارد.

اخبار برگزیده