اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان ( جیرفت ) 

مصاحبه آقای محمد شریفی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان ( جیرفت ) با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خصوص تامین و تدارک کودهای فسفاته و پتاسه توسط شرکت و آمادگی تحویل به کشاورزان منطقه 

جیرفت - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: هیچ کمبود کود شیمیایی کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی این استان وجود ندارد.

محمد شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ فروش کودهای شیمیایی «فسفاته و پتاسه» اخیرا افزایش چشمگیری داشت متاسفانه برخی از عاملان توزیع به علت کاهش قابل توجه تقاضا از سوی کشاورزان و همچنین نیاز به افزایش سرمایه، از خرید و توزیع این نوع کودها خودداری می‌کنند.

او ادامه داد: این موضوع سبب شده که کمبود این کودها با وجود تامین و تدارک آن‌ها از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در منطقه مشهود باشد.

شریفی گفت: کودهای فسفاته و پتاسه به مقدار لازم توسط شرکت تدارک و آماده تحویل است لذا کشاورزان برای تهیه این کودها می‌توانند مستقیما با شماره‌های ۰۳۴۴۳۳۱۷۸۸۱ - ۰۳۴۴۳۳۱۶۱۶۳ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان ارتباط برقرار کرده و کودهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه این شرکت در هفت شهرستان جنوبی کرمان فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت ۴۸ کارگزار بخش خصوصی در هفت شهرستان جنوبی دارد که وظیفه توزیع کود را بین کشاورزان منطقه بر عهده دارند.

وی به عملکرد سال گذشته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و از توزیع چهار هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته و سه هزار تن کود پتاسه در منطقه خبر داد.

شریفی همچنین از توزیع بیش از ۹ هزار تُن کود شیمیایی با نرخ دولتی در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: این میزان کود طی نیم سال اول سال جاری توزیع شد.

وی افزود: امسال یازده هزار و ۱۲۰ تن کود ازته تدارک دیده شد که از این میزان بیش از ۹ هزار تن تا کنون توزیع شده و مابقی نیز آماده تحویل است.

کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در صورت مشاهده عرضه کود خارج از شبکه، گرانفروشی و نارضایتی از توزیع،  موضوع را به شماره ۴۳۳۱۶۱۶۳ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شود.

 

اخبار برگزیده