اخبار

به گزارش  روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جرییی مدیر شرکت  خدمات  حمایتی کشاورزی  استان  گلستان ، در جلسه دیسکاشن هواشناسی که  که در روز یک شنبه  مورخ20/7/99 برگزار شد  آقای سراج  الدین معظمی  کارشناس فنی این شرکت  حضور داشت  اطلا عات توصیه های فنی زراعی و باغی و پیش بینی  جوی سه روز  آینده از طریق  سامانه۱۵۵۹ باشگاه کشاورزان این  شرکت  به کشاورزان عزیز گلستانی به شرح ذیل  اطلاع  رسانی  گردید:

زراعت :

1-کشاورزان شالیکار محترم توصیه می شود نسبت به کشت بذر ماش تحت عنوان کود سبز پس از خروج آخرین آب از مزارع نسق اقدام نمایند.

3-تولید کنندگان بذر با توجه به شروع عملیات توزیع خواهشمند است .در هنگام چیدمان داخل انبارهای  استان حتما از پالت استفاده گردد.

3- کشاورزان محترم تمامی کود پایه در انبارهای کارگزاران موجود می باشد.و در صورت کشت پاییزه حتما نسبت به دریافت کود اقدام نمائید.

4- کشاورزان محترم در خصوص تهیه بذر کلزا و گندم و جو از کارگزاران رسمی توزیع بذر استان  اقدام فرمائید.

5-بذور خود مصرفی که کشاورزان در انبار نگهداری می کنند و بذر تولید کنندگان دپو شده در انبارها با توجه به گرم شدن هوا احتمال ،آفت زدگی دارد حتما ضد عفونی با قرص یا گاز بعمل آید.

6 – کشاورزان محترم مناطق شمالی جهت ذخیره رطوبت ناشی از بارندگی های پراکنده  نسبت به لایه شکنی مزارع خود  در عمق اجرای کار دستگاه می توانند اقدام نمایند .و همچنین دقت داشته باشید که فاصله زمانی بین لایه شکنی تا عملیات زراعی حدود یک ماه باشد.

7-کشاوران عزیز حتما از بذر ضد عفونی شده جهت کشت محصولات پاییزه استفاده نمایند.

پنبه و دانه های روغنی :

8- با توجه به شرایط مساعد دمایی پنبه کاران عزیز با رعایت اصولی فنی ،برداشت پنبه را پس از خشک شدن شبنم انجام دهند.

9- کشاورزان عزیز برای حمل و نقل یا انبار نمودن پنبه حتما از خلال های کنفی یا نخی استفاده نمایند.

10-در صورت نیاز به مشاوره تخصصی، با کارشناسان پهنه و محقق معین پنبه در منطقه خود تماس حاصل فرمایند.

باغبانی:

حفظ نباتات:

11- با توجه به مساعد شدن شرایط جوی نسبت به  استفاده از علف کش ترفلان جهت کنترل علف های هرز پیش از کاشت کلزا اقدام نمایید.

12-باغداران گرامی توصیه می شود : پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی

1)نسبت به ردیابی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای با روش های تله گذاری،جمع آوری میوه های آلوده ریخته شده در کف باغ و سایر روش های توصیه شده اقدام نمایند.

2)نسبت به مبارزه با شپشک ها در باغات مرکبات ،کنه و کرم گلوگاه در باغات انار با مشورت کارشناسان اقدام نمایند.

13-به کلزاکاران گرامی توصیه می شود قبل از کاشت جهت پیشگیری از آفات و بیماریهای اول فصل کلزا نسبت به ضد عفونی بذور با حشره کش و قارچکش توصیه شده اقدام نمایند.

17-زنبورداران محترم  اقدامات لازم جهت مبارزه با کنه و پیشگیری از بیماری های لوک و نوزما را  شروع نمایند.همچنین جهت  جلوگیری از یبوست زنبوران کارگراز شربت رقیق  یک به یک و سرکه سیب استفاده شود.

 

اخبار برگزیده