اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

 حمید  هزار جریبی  مدیر  شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی  استان گلستان ، در نه ماهه سال  جاری 96 هزارو813 تن انواع کود شیمیایی اوره، نیترات آمونیوم  سولفات ، سولفات پتاسیمSOP، کلرور  پتاسیم، سوپر فسفات  تریپل TSP به میزان مورد نیاز استان تامین شده است و هیچ مشکلی در پاسخگویی به تقاضای کشاورزانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، وجود ندارد.

هزار جریبی  تصریح کرد: قیمت کود ازته شامل اوره و نیترات آمونیوم سولفات در سال جاری همانند قیمت سال گذشته است که به میزان90 هزارو386 تن اوره و1600 تن نیترات آمونیوم سولفات تامین شده است

وی در ادامه درباره  تامین کود فسفاته  و پتاسه نیز بیان کرد: کود فسفاته  شامل  سوپر فسفات تریپل به میزان 2545 تن و ودی آمونیوم فسفات116 تن و کود پتاسه شامل1255 تن سولفات پتاسیم و911 تن کلرور پتاسیم تامین شده  برای کشت بهاره و پائیزه بین کشاورزان منطقه توزیع شده است وی تاکید کرد: زمان استفاده از کود فسفاته و پتاسه  عده ای از کشاورزان نقدینگی لازم برای خرید این کالا را ندارند.

هزار جریبی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح کشاورز کارت به منظور اعطای وام به کشاورزان برای خرید این  کود ها  را به استان ها ابلاغ کرده است.  به ازای هر هکتار دو میلیون تومان وام به کشاورز داده می شود.

وی  خاطر نشان کرد: کشاورزان باید به بانک کشاورزی مراجعه کنند تا با در یافت این کارت. کود مورد نظر خود را ار کارگزاری های مجاز این شرکت تهیه نمایند.

کلمات کلیدی : تامین کود
اخبار برگزیده