اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

به نقل از  ایرنا، محمدفرید سپری، در سومین جلسه ستاد تغذیه گیاهی استان با اشاره به اینکه میزان سهمیه کود شیمایی استان در سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن است،اظهار داشت: ۷۹ هزار و ۲۹۰ تن مجموع سهمیه کود استان به ازته اختصاص دارد که ۲۴ هزار و ۴۷۲ تن به عبارتی ۳۱ درصد آن تاکنون تامین شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان کود تحویل داده شده به کشاورزان کود ازته است، اضافه کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۳۹ تن از این کود به کشاورزان تحویل داده شده و بیش از ۶ هزار تن آن هم در انبار شرکت خدمات حمایتی موجود است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: خشکسالی امسال موجب شده کشاورزان زیاد تمایلی به تهیه کود نداشته باشند در حالیکه باید اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود تا برای کشت پاییزه از همین ماه اقدام به تهیه کود کنند.

سپری با اعلام اینکه بین ۳۰ تا ۸۰ درصد عملکرد محصول با مصرف کود به ویژه کود ازته امکان افزایش دارد، گفت: مصرف کود ازته در پاییز موجب ایجاد ریشه قوی تر و مقاوم شدن محصول در برابر تنش محیطی و خشکسالی و در نتیجه پایداری تولید می شود.

http://kurdistan.agri-jahad.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=1&Site=DouranPortal&ItemID=17162&mid=13977&wVersion=Staging&lang=fa-IR

اخبار برگزیده