اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان 

حمید  هزار جریبی  مدیر  شرکت  خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان  به  نقل  از دددمعاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان این مطلب گفتسطح باغ‌های انواع آلو در استان گلستان به دوهزار و ۴۵۰هکتار می‌رسد که از این مقدار دو هزار و ۳۰۰هکتار آن بارده است.

نویدرضا فراهانی افزود:عملکرد هر هکتار از باغ‌های بارده، ۱۳تُن در هکتار است که با توجه به خشکسالی امسال یک تُن در هکتار در مقایسه با سال گذشته کاهش عملکرد داشته است.

 

فراهانی گفت: انواع باغ‌های آلو زودرس، میان رس و دیر رس در شهرستانهای رامیان، بندرگز، کردکوی و گرگان وجود دارد که برداشت ارقام زودرس از اوائل خرداد شروع شده و برداشت ارقام دیر رس تا پایان شهریور به پایان می رسد.

وی افزود: قطره طلا، قمی، سانتریزا و موریتانی به ترتیب بیشترین انواع آلویی است که در استان گلستان برداشت می‌شود.

نقی اسدی مدیر صنایع جهاد غذایی و تبدیلی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تعداد ۲۳ واحد درجه بندی میوه و مرکبات، ۲۰ واحدصنایع فرآوری میوه ومرکبات (خشک کردن، کمپوت، مرباجات، پوره و رب میوه) و ۵ واحد کنسانتره، آب میوه و مرکبات در مجموع به ظرفیت ۴۹ هزارو ۷۵۰ تن در گلستان فرآوری و بسته بندی میوه را انجام می‌دهند و بیشتر آلوی گلستان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

حمید  هزار جریبی  مدیر  شرکت  خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان  از توزیع کود های پر مصرف باغات  هلو  در  گلستان  خبرداد

اخبار برگزیده