اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر شرکت خدمات خمایتی کشاورزی استان  به نقل از یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۲۸۰ هکتار از باغات شهرستان سامان زیر کشت هلو میباشد و عمده ارقام موجود در باغات شامل ارقامی مانند هلو زعفرانی، کاردی، آلبرتا، جی اچ هیل و انواع هلو‌های انجیری هستند.

وی تصریح کرد: علی‌ رغم اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص کاهش دما در منطقه سامان طی فروردین ماه صورت گرفت و کشاورزان برای مقابله با این مشکل هم اقدامات زیادی انجام دادند ولی متاسفانه محصولاتی مثل بادام ، هلو و گردو دچار خسارت شدند و سرمازدگی باعث کاهش ۳۰ درصدی محصول هلو در این شهرستان شد .

احمدزاده اظهار داشت: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان‌های تهران، اصفهان، شیراز و خوزستان ارسال می‌شود.

بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان در ادامه گفت: عدم وجود صنایع تبدیلی یکی از عمده مشکلات قطب تولید هلو است و متاسفانه همین مسئله موجب شده بخشی از هلو تولیدی سامان به ضایعات تبدیل شود و در کنار آن افزایش دستمزد کارگران، بالا بودن قیمت کود و سم و هدر رفت این میوه از دیگر معضلاتی است که باغداران حاشیه زایندرود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. سامان با داشتن بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات باغی در شمال شرقی شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

اخبار برگزیده