اخبار

.

جناب مهندس يزدان سيف مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی به اتفاق اعضاء محترم هيأت مديره، امروز با حضور در سالن جلسات شركت با اصحاب رسانه گفتگو نمودند.

ايشان در ابتدای اين مصاحبه، برخی از عملكرد شركت خدمات حمايتی كشاورزی را بيان نمودند كه خلاصه آن عبارت است از:

در دو ماهه اول سال زراعی 96-95 نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر 24% رشد فروش انواع کود را داشتیم و امروز ما سبد کودی شرکت را از 5 به 21 نوع رسانده ایم.

تلاش حوزه وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود و ترکیب مصرف انواع کودهای شیمیایی به سمت مطلوبی حرکت کرده است. 
مهندس سيف در ادامه فرمودند: مقاومت گیاه برای مواجهه با تنش های طبیعی، مقدار زيادی به تغذیه مناسب و ترکیب کودی بستگی دارد. بسیاری از مشکلات کشاورزی با استفاده از بذر مناسب هر اقلیم رفع می شود و دو ماهه سال زراعی جدید ما حدود 90 هزار تن انواع بذور را بین کشاورزان توزیع کردیم. در حوزه دانه های روغنی قریب به 36  نوع بذور کلزا را در اختیار کشاورزان قرار دادیم و با برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غير حضوری مثل، توزيع بروشور، ارسال پيامك، cd و غيره توانستيم به اين ارقام از فروش دست پيدا كنيم.

ايشان در ادامه گفت: تمامی کودها پس از کنترل کیفیت و به شرط استاندارد بودن از سوی این شرکت عرضه می شود و در راستای كشاورزی علمی با سازمان هواشناسی کشاورزی تعامل خوبی داريم.

مهندس سیف درباره نحوه خرید نهاده های کشاورزی و دستگاه های نظارتی اظهارداشت: تلاش کرده ایم نهاده های کشاورزی (بذر، کود و سم) با کیفیت را در اختیار کشاورزان قرار دهیم ، به طوری که تمامی نهاده های عرضه این شرکت قبل از ورود به بازار مورد ارزیابی آزمایشگاهی و کنترل کیفی قرار می گیرد.

وی با بیان این که با کنترل کیفی ریسک تخلف را کاهش داده ایم، افزود: فروش نهاده ها با قیمت پایین و شرایط فروش اقساطی توسط برخی عرضه کنندگان غیررسمی مورد تایید ما نیست.

وی از کشاورزان و بهره برداران خواست نهاده های مورد نیاز خود را از مراکز و کارگزاری های معتبر و مورد تایید به همراه اخذ فاکتور فروش خریداری کنند تا مشکلی از لحاظ قیمتی و کیفیت پیش نیاید.

جناب مهندس سیف ادامه داد: در صورت گران فروشی هر کارگزاری یا مراکز غیررسمی، کشاورزان می توانند شکایات خود را به سامانه ۱۵۵۹ اطلاع رسانی کنند تا موارد پیگیری شود.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، افزود: در صورتی که کارگزاری های فروش نهاده های کشاورزی (کود، سم و بذر) اقدام به فروش نهاده های بی کیفیت با قیمت بالا کنند طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد و به تعطیلی کارگزاری می انجامد.

مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی در پاسخ به يكی از خبرنگاران در مورد خصوصی سازی و بحث واگذاری شركت به يك متقاضی، گفت: 1- هيچ شركتی بدون مزايده و واگذاری در بورس عرضه نخواهد شد. 2- شركت خدمات حمايتی هنوز اموالش كارشناسی نشده است و موضوع مهم اهليت و تكميل زنجيره توليد می باشد.

مهندس سیف گفت: به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نشست‌هایی را با تولیدکنندگان انواع کودهای کشاورزی داشته‌ایم و بر همین اساس شرکت پتروشیمی شیراز دو نوع کود جدید را از سال آینده به سبد تولید خود اضافه خواهد کرد.
وی اظهارداشت: کود اوره نیترات آمونیوم و نیترات آمونیوم کلسیم از جمله این دو نوع کود است که در این مجتمع پتروشیمی تولید خواهد شد.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، به تاثیر اطلاع کشاورزان از وضعیت هواشناسی برای تامین انواع کود و نهاده کشاورزی اشاره کرد و افزود: براساس تفاهم سال ۱۳۹۳ با سازمان هواشناسی کشور مقرر شد وضعیت هواشناسی کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا علاوه بر تامین نهاده ها، کشاورزان خود را در مقابل پدیده های طبیعی آماده کنند.
جناب مهندس سیف تصریح کرد: چندی پیش سازمان هواشناسی اعلام کرد، در پاییز تاخیر در بارندگی خواهیم داشت و بارندگی‌ها از هفته سوم آغاز می‌شود، بدین ترتیب روند رشد فروش کود بیشتر شد و کشاورزان از هفته سوم کشت خود را آغاز کردند.

اصلاحيه: قيمت هر گونی 50 كيلوگرمی كود شيميايی سوپرفسفات ساده 22 هزار تومان (220 هزار ريال) می باشد.

لينكهای مرتبط:

- واگذاری شركت خدمات حمايتی كشاورزی منتفی است. (ايرنا)

- رشد 24 درصدی فروش كود به كشاورزان. (ايانا)

- قيمت 4 نوع كود پر مصرف اعلام شد. (باشگاه خبرنگاران جوان)

توزیع 90 هزار تن بذر(مهر)

- افزايش 10 درصدی قيمت انواع كود(آسيا)

- بذر تراريخته از هيچ كشوری وارد نكرديم. (فارس)

- نرخ 4 نوع كود پر مصرف كشاورزان اعلام شد. (تسنيم)

- هيچ بذر تراريخته ای تاكنون وارد نشده است. (خبرگزاری صدا و سيما)

- قيمت انواع كودهای كشاورزی. (پايگاه خبری تحليلی پول نيوز)

- هيچ نوع بذر تراريخته به كشور وارد نمی شود. ( خبرگزاری دانشجو)

- افزايش 24 درصدی توزيع كود بين كشاورزان (پايگاه خبری بولتن نيوز)

- هيچ نوع بذر تراريخته به كشور وارد نمی شود. (صبحانه با خبر)

- نرخ 4 كود پر مصرف كشاورزی اعلام شد. (اقتصاد آنلاين)

- هيچ نوع بذر تراريخته به كشور وارد نمی شود. (دمادم)

- رشد توليدات كشاورزی در سال زراعی جديد (روزنامه كسب و كار)

 


اخبار برگزیده