کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت‌فرنگی در سال، رتبه نخست کشوری تولید این محصول دارد.


تاریخ ارسال :

۱۲ خرداد ۱۳۹۹

کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت‌فرنگی در سال، رتبه نخست کشوری تولید این محصول دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان



به نقل از فارس؛ هر ساله با آغاز فصل بهار، کردستان به دلیل شرایط توپوگرافی و آب و هوای معتدل به مینیاتوری از زیبایی‌ها‌ی آفریدگار و خالق اکوسیستم گیاهی و جانوری تبدیل می‌شود.
توت‌فرنگی را ملکه میوها عنوان می‌کنند، نشاء این میوه بیش از ۶۰ سال پیش توسط شیخ عثمان برای نخستین بار وارد کشور و در کردستان کاشت شد.
تقویم بهار به اواسط فروردین که می‌رسد، شیپور آماده باش برای کشاورزان نواخته می‌شود، ساکنان برخی مناطق کردستان سال‌هاست که باغداری خود را با تقویم توت‌فرنگی هماهنگ ساخته‌اند.
به اواسط اردیبشهت ماه که می‌رسیم رنگین کمانی از مناظر باغ و بوستان به ویژه برگ‌های سبز بوته توت‌‌فرنگی، دامنه کوهستان‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع کشاورزی حاشیه جاده‌ها در محورهای کامیاران، سنندج، سروآباد و مریوان را در بر می‌گیرد، وسعت چتر این زیبایی چشم‌نواز به رنگینی پرهای طاووس، ‌اوج پرواز سیمرغ افسانه‌ای، به پهنای آسمان نیلوفری و وسعت دریای نیلی دل ساکنان این سرزمین گسترده است و فراخی از مهربانی و مهمان‌نوازی در جای جای این سرزمین موج می‌زند.
طلای سرخ در بین مزارع سبز به چشمان نظارگر لبخند می‌زند و نوید آغاز روز‌های برداشت را به ۱۳ هزار بهره‌بردار کردستانی می‌دهد.
فصل برداشت از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا اوایل تیرماه ادامه دارد..

http://kurdistan.agri-jahad.ir/DesktopModules/News