مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از برداشت 18 هزارو500 تن محصول کلزا از اراضی کشاورزی شهرستانهای مهران و دهلران استان ایلام خبرداد


تاریخ ارسال :

۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از برداشت 18 هزارو500 تن محصول کلزا از اراضی کشاورزی شهرستانهای مهران و دهلران استان ایلام خبرداد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام، آیت جمالی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام  با اعلام این خبر گفت: برداشت دانه روغنی کلزا در سطح ده هزارو 515 هکتار از مزارع مناطق گرمسیری استان ایلام آغاز گردید.

آیت جمالی با اعلام این خبر گفت: با توزیع بموقع کود در بین کشاورزان در طول سال زراعی گذشته  در مجموع حدود 22109 تن انواع کود کشاورزی توسط کارگزاران تحت پوشش در شهرستان مهران و دهلران  برداشت محصول کلزا میسر گردید.

پیش بینی می گردد میزان خرید کلزا در سال جاری تا پایان برداشت به بیش از 21هزار تن برسد.

وی گفت: بالاترین سقف تولید کلزا در سال گذشته 13هزار700تن بوده که در سال جاری این میزان به بیش از 21هزارتن خواهد رسید که در نوع خود می تواند بعنوان یک رکورد در تولید کلزا از ابتدای کاشت این محصول با ارزش از سال 1382 دراستان ایلام تاکنون ذکر کرد.

ارزش ریالی این مقدار تولید کلزا در استان در سال جاری بالغ  بر70میلیارد تومان می باشد که این مبلغ درحال حاضر پس از تولید محصول به مراکز خرید دولتی به حساب کشاورزان واریز گردیده است.

وی در پایان گفت: شهرستانهای دهلران و مهران هم اکنون به ترتیب مقام های اول و دوم تولید کلزا در استان را به خود اختصاص داده اند.