ویدئو مارکتینگ و 5 دلیل اهمیت استفاده از آن


تاریخ ارسال :

۳۰ مهر ۱۳۹۸

ویدئو مارکتینگ و 5 دلیل اهمیت استفاده از آن

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

 



بسیاری از برندها، در زمینه تولید ویدئو به عنوان بخش مهمی از اقدامات تولید محتوا غافل بوده و عملکرد بسیار ضعیفی را دارند. این امر در حالی است که شما به کمک آن قادر به پوشش ضعف ها و کاستی های سایر اقدامات خود خواهید بود. به همین خاطر نمی توان تنها بر پایه چند اقدام، عملکردی موفق را برای خود متصور شد. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج دلیل برای ویدئو مارکتینگ خواهیم پرداخت.

1-امکان آشناشدن افراد با شما به وجود خواهد آمد

ویدئو مارکتینگ

بسیاری از برندها تصاویر فوق العاده ای از محصولات خود را تهیه کرده و آن را همراه با توضیحات، در سایت و یا شبکه های اجتماعی قرار می دهند. این امر در حالی است که مخاطب همواره کنجکاو است تا به اطلاعات بیشتری دست پیدا کرده و مدیر برندی که مشغول تماشای آن هستند را بشناسند. به همین خاطر شما باید به این خواسته آنها احترام گذاشته و خود به پشت دوربین بروید. در این رابطه شما می توانید با توجه به نیاز شرکت، در رابطه با هر موضوعی صحبت کنید، با این حال بهتر است تا از بیش از حد تبلیغاتی شدن گفته ها، خودداری کرده و مخاطب را با خود کاملا درگیر کنید. در این رابطه بسیاری از مدیران، بر روی فن بیان و زبان بدن خود کار می کنند تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. در نهایت انجام چنین اقدامی، افراد را به اطمینان بیشتری در رابطه با برند شما خواهد رساند. درواقع تنها در ویدئو ها افراد به صورت کاملا با شما آشنا شده و این امر یک فرصت ایده آل را فراهم خواهد کرد. با نگاهی به برندهای برتر جهان نیز پی به این امر خواهید برد که مدیران آنها، افرادی کاملا شناخته شده در سطح جهان هستند. این امر باعث می شود تا در نهایت برند شرکت نیز جایگاه بالاتری را پیدا کند. به همین خاطر ابدا نباید این اقدام را بیهوده تلقی کنید. در نهایت توصیه می شود که آشنایی افراد را تنها محدود به خود ندانسته و تمامی افراد تیم خود را در معرض نمایش قرار دهید.

2-عملکرد شما در زمینه تولید محتوا را بهبود خواهد بخشید

برای بسیاری از موضوعات، بهترین راهکار این است که آن را به نمایش درآورید. برای مثال برای نقد و بررسی یک محصول، شما به متنی فوق العاده زیاد نیاز خواهید داشت که بدون شک از حوصله مخاطب نیز خارج بوده و جذابیت کافی را به همراه ندارد. این امر در حالی است که شما می توانید با یک ویدئو مناسب، در زمانی به مراتب کوتاه تر، جامع ترین اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهید. فراموش نکنید که تولید ویدئو، در زمینه سئو و افزایش ترافیک سایت نیز تاثیرگذاراست. در نهایت به خاطر داشته باشید که ویدئو ها به علت درگیر کردن دو حس به طور همزمان، از ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و نیاز به مشاهده محصول را به شدت کاهش می دهند.

مطلب مرتبط: ویدئو مارکتینگ

3-تبلیغات شما را جذاب تر خواهد کرد

بدون شک جذاب ترین نوع تبلیغات، ویدئو های تبلیغاتی هستند. به همین خاطر نیز بسیاری از برندها، حتی از اختصاص بودجه های سنگین برای این بخش، به علت نتایج فوق العاده آن اباعی ندارند. نتایج تحقیقات در این زمینه حاکی از آن است که حتی تصاویر متحرک، تاثیرگذاری به مراتب بالاتری از تصاویر ساده داشته و این امر نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. درواقع برندهایی که در این زمینه اقدامی را انجام نداده و یا اقدامات آنها جذابیت لازم را ندارد، نسبت به سایر رقبای خود در جایگاه پایین تری قرار داشته و رشد محدودی را تجربه می کنند.

4-میزان تعامل کاربران با برند شما را افزایش خواهد داد

نتایج آمارها حاکی از آن است که بیشترین میزان واکنش نسبت به اقدامات برندها در زمینه تولید محتوا، مربوط به ویدئوها بوده و این امر باعث خواهد شد تا زمینه ایجاد ارتباط بهتر با آنها فراهم شود. فراموش نکنید که اصلی ترین هدف از بازاریابی اینترنتی نیز رسیدن به این هدف است. به همین خاطر ضروری است تا برای تولید ویدئو، برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید.

5-بیشترین حد اعتمادسازی را به همراه خواهد داشت

بدون شک در زمینه بازاریابی اینترنتی، اعتمادسازی یکی از بزرگترین دغدغه ها محسوب می شود. در حال حاضر تعداد افراد کلاهبردار نیز بسیار زیاد شده است. به همین خاطر بسیار طبیعی است که مخاطب ادعاهای شما را باور نکند، با این حال به نمایش درآوردن ادعاها و نشان دادن تصویر شرکت و محصولات، مخاطب را در مدت زمانی به مراتب کوتاه تر به اعتماد لازم برای انجام خرید، خواهد رساند. به همین خاطر این امر نیز یکی دیگر از مزیت های ایجاد ویدئو محسوب می شود. برای مثال اگر مدعی شده اید که محصول شما یک کارایی و یا ویژگی خاص را دارد، بهترین اقدام این است که از آن ویدئویی را تهیه کنید. در نهایت توجه داشته باشید که مزیت های این اقدام، دلیلی بر بی ارزش بودن سایر روش ها نبوده و لازم است تا همه آنها را مورد توجه خود قرار دهید، با این حال تولید ویدئو به علت سختی های بیشتری که به همراه دارد، معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد که در این مقاله سعی شده است تا دلایل حیاتی بودن آنها برای بازاریابی اینترنتی شرح داده شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی