تکنیک های برندسازی در شبکه های اجتماعی


تاریخ ارسال :

۱ آبان ۱۳۹۸

تکنیک های برندسازی در شبکه های اجتماعی

فرصت امروز- مترجم: علی آل علی



بررسی بهترین شیوه های برندسازی آنلاین

امروزه برندسازی بدل به فرآیندی ضروری برای شرکت ها شده است. همچنین با توسعه شبکه های اجتماعی فرآیند برندسازی دستخوش تغییر گسترده شده است. این امر موجب تمرکز برندها بر روی استفاده از ابزارهای موجود در شبکه های اجتماعی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و توسعه برندشان به بهترین شکل می شود. در این مقاله هدف اصلی بررسی تکنیک های تاثیرگذار برای برندسازی در شبکه های اجتماعی است. به منظور بررسی بهتر این موضوع آن را در قالب چند تکنیک موثر دنبال خواهیم کرد. تکنیک های این مقاله با همکاری موسسه Quora گردآوری شده است. به نکات ذیل توجه کنید:

نخستین گام مهم برای برندسازی در شبکه های اجتماعی ایجاد حال و هوای تاثیرگذار برای برندمان است. منظور من از این امر ایجاد جلوه ای جذاب و تاثیرگذار برای برندمان است. به این ترتیب شانس مان برای جلب نظر مخاطب افزایش خواهد یافت. وقتی از جلوه جذاب صحبت می کنیم، ضرورت توجه به طراحی لوگو و شعار تبلیغاتی تاثیرگذار انکارناپذیر خواهد بود. بدون المان های بصری و شعارهای جذاب امکان ایجاد برندی موفق و تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی نخواهد بود.

برندسازی در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا مرحله دوم در راستای ایجاد برندی موفق در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال، اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت دارید، باید از هماهنگی محتوای برندتان با حوزه اصلی فعالیت خود اطمینان حاصل کنید. اشتباه بسیاری از برندها تولید محتوایی متفاوت از زمینه اصلی کسب و کارشان است. همچنین در این فرآیند باید به سلیقه مخاطب نیز توجه داشت. محتوای ناهماهنگ با سلیقه مخاطب هیچ گونه موفقیتی برای برند ما به ارمغان نخواهد آورد.

مطلب مرتبط: چگونه شبکه های اجتماعی به رشد برند شما کمک می کنند / تأثیر شبکه های اجتماعی در حوزه برندسازی

به عنوان صاحب یک برند ویژگی های شخصیتی ما تاثیر بالایی بر روی وجه برندمان خواهد داشت. بسیاری از مدیران برندها اقدام به ایجاد برندی شخصی برای خود می کنند. به این ترتیب شانس تاثیرگذاری آنها بر روی مخاطب به شدت افزایش خواهد یافت. امروزه مخاطب علاقه بسیار بیشتری به ارتباط با برندها در قالب جلوه ای انسانی تر دارد. به این ترتیب حضور به عنوان مدیر یک شرکت در شبکه های اجتماعی این خواسته مشتریان را برآورده خواهد کرد. نکته مهم در اینجا ضرورت انتخاب شیوه فعالیت یکسان با برندمان در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب فرهنگ برندمان به بهترین شکل به مخاطب نمایش داده می شود.

مشاهده نحوه فعالیت سایر برندها در شبکه های اجتماعی برای دستیابی به موفقیت ضروری است. بسیاری از برندهای بزرگ ایده های جذابی را دنبال می کنند. به این ترتیب الگوبرداری از ایده های آنها نقش موثری در توسعه بهینه کسب و کار ما خواهد داشت.

استفاده از لینکدین برای فعالیت تخصصی برندسازی اهمیت خاصی دارد. به طور معمول وظیفه ما در این فضا تولید محتوای کاملا تخصصی و کاربردی است. به این ترتیب ما به عنوان کارشناس های حرفه ای عرصه کسب و کارمان شناخته خواهیم شد. این امر تاثیر انکارناپذیری بر روی سرنوشت برندمان خواهد داشت.

در نهایت ما باید به طور منظم محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی تولید کنیم. بارگذاری پست های جذاب بیانگر حضور برندمان در شبکه های اجتماعی است. در غیر این صورت مخاطب به زودی برند ما را فراموش خواهد کرد. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها نسبت به تولید محتوای جذاب توجه کافی ندارند. به همین خاطر در عمل با مشکلات بسیار زیادی برای جذب مخاطب مواجه هستند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی