اشتباهات رایج در هنگام شروع یک کسب و کار


تاریخ ارسال :

۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

اشتباهات رایج در هنگام شروع یک کسب و کار

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی



اگر اقدامات اولیه شما نادرست باشد، نمی توان انتظار نتیجه ای مطلوب را داشت. در این رابطه آگاهی از اقداماتی که نباید انجام شود، شما را از مشکلات متعدد در امان نگه خواهد داشت. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه اشتباه کردن امری طبیعی محسوب می شود، با این حال اولویت این است که میزان آن را تا حد امکان کاهش دهیم. در این رابطه استفاده از تجربیات افراد اقدامی هوشمندانه خواهد بود. در این راستا به بررسی پنج مورد منتخب خواهیم پرداخت.

1-عدم تحقیقات کافی

اشتباهات رایج در هنگام شروع یک کسب و کار

نتایج آمارها حاکی از آن است که در حدود 50درصد از استارت آپها براساس نیاز جامعه شکل نگرفته و این امر باعث می شود تا با شکستی سریع مواجه شوند. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از انتخاب حوزه کاری خود، تحقیقات کافی داشته باشید. همچنین ضروری است تا تمامی اقدامات خود را براساس نیاز بازار تنظیم کنید. این امر کمک خواهد کرد تا رشدی سریع را تجربه کنید. در آخر فراموش نکنید که تا زمانی که حداقل یک مزیت رقابتی ندارید، نباید فعالیت را آغاز کنید. خوشبختانه امروزه به لطف اینترنت، کسب اطلاعات دیگر اقدامی بسیار دشوار و زمان بر محسوب نمی شود.

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

2-عدم تعیین انتظارات

حتما شما هم با کسب و کارهایی مواجه شده اید که بدون تعیین انتظارات و اهداف خود شروع به انجام یک فعالیت می کنند. فراموش نکنید که در صورت عدم وجود یک چشمانداز، شما قادر نخواهید بود تا به فعالیت های خود نظم بخشیده و آنها را در یک مسیر درست قرار دهید. به همین خاطر ضروری است تا انتظارات خود از فعالیت در بازار را تعیین کنید. همچنین فراموش نکنید که این اقدام باید در رابطه با کارمندان نیز انجام شود. علت این امر به این خاطر است که اگر نیروی انسانی شرکت، دقیقا نسبت به اقداماتی که باید انجام دهند، آگاهی نداشته باشند همواره احتمال بروز خطا وجود خواهد داشت. درواقع در موارد متعددی مشاهده شده است که افراد به علت عدم آگاهی از انتظارات، اقداماتی را انجام داده اند که ابدا موردنیاز شرکت نبوده است. این امر بدون شک نارضایتی کارمندان و از بین رفتن تلاش های آنها را نیز به همراه خواهد داشت. در این رابطه توصیه می شود که خصوصا در ماه های ابتدایی، به صورت مکرر جلساتی را برگزار کرده و با کارمندان خود تعامل کافی را داشته باشید.

3-رهاکردن داده ها

حتی قبل از شروع کسبوکار خود، شما از مجموعه ای از داده ها برخوردار هستید. بدون شک نگهداری آنها در شرایطی که حتی تصور آن را نیز نمی-کنید، به کمک شما خواهد آمد. این امر در حالی است که بسیاری از مدیران نسبت به این مسئله بیتوجه بوده و تصور می کنند که داده های قدیمی، دیگر کاربردی را نخواهند داشت. به همین خاطر ضروری است که حتما یک پایگاه داده مطمئن برای خود داشته باشید. در نهایت نباید از تفسیر داده ها غافل شد. این امر کمک خواهد کرد تا شما قدرت پیشبینی بازار را پیدا کنید.

4-کار بیش از حد

این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که در صورت عدم بروز یک فاجعه و یا فروش شرکت خود، شما تا پایان عمر خود صاحب برند خواهید بود. این امر به معنای سال ها فعالیت خواهد بود. به همین خاطر نباید خود را از همان ابتدا بیش از حد خسته کنید. این امر باعث می شود که سلامت روحی و جسمی شما با آسیب های جبراننشدنی مواجه شود. به همین خاطر ضمن توجه به تلاش کردن، لازم است تا به آستانه تحمل خود نیز توجه داشته باشید. همچنین این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که موفقیت صرفا به معنای سخت تر و بیشتر کار کردن نبوده و لازم است تا در این رابطه هوشمندانه فعالیت کنید. درواقع در موارد متعدد مشاهده شده است که برخی از افراد با یک ساعت فعالیت درست، به اندازه ساعت ها تلاش سخت دیگران، دستاورد داشته اند. به همین خاطر لازم است تا اطمینان داشته باشید که به صورت درست و اصولی فعالیت می کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که تقویت مهارت ها و توجه به کار تیمی، می تواند معجزهآسا باشد. در نهایت از توجه به خانواده و زندگی شخصی خود نیز غافل نشده و موفقیت را تنها در گرو عملکرد مناسب در هر دو وجه زندگی خود (کار و زندگی شخصی) بدانید.

مطلب مرتبط: الزامات شروع یک کسب و کار

5-عدم توجه به بازاریابی دیجیتال

اگر بخواهیم یک مشخصه از جهان حال حاضر را در مقایسه با گذشته نام ببریم، بدون شک حضور اینترنت گزینه شایستهای خواهد بود. درواقع امروزه این تکنولوژی به حدی فراگیر شده است که افراد به صورت میانگین حداقل دو ساعت را در این فضا سپری می کنند. این امر به معنای یک فرصت بازاریابی ایده آل است. به همین خاطر لازم است تا به آن توجه ویژه ای را داشته باشیم، با این حال فراموش نکنید که منظور از بازاریابی دیجیتال، مجموعه ای از اقدامات متنوع محسوب شده که در این رابطه شاید بتوان تولید محتوا را مهم ترین آنها تلقی کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که تولید محتوا، شامل اقدامات و انواع مختلفی است. بدون شک اگر از همان ابتدای فعالیت خود در این رابطه نیز حرفه ای رفتار کنید، شانس موفقیت شما چندین برابر خواهد شد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هر روشی در شهر و کشورهای مختلف، دارای اهمیت های متفاوتی هستند. برای مثال ممکن است اینستاگرام در یک منطقه پرمخاطب ترین شبکه باشد و برای یک کسب وکار، ایمیل مارکتینگ اهمیت داشته و اولویت اصلی محسوب شود. به همین خاطر شما باید در این رابطه تحقیقات لازم را انجام داده و اولویتبندی درستی را داشته باشید. در نهایت توجه به اقدامات انجامشده از سوی سایر رقبا، کمک خواهد کرد تا به ایده های جدیدتری دست پیدا کنید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی